ALFA tillbaka i F1
Published by Annie Kärävä on
- Detta ämne har 8 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast 13 februari, 2016 kl. 09:29 av
Gabriel Eriksson.
-
FörfattareInlägg
-
12 februari, 2016 kl. 12:18 #17984
Sergio Marchionne has revealed his vision for a Ferrari-backed Alfa Romeo team in Formula 1 to help boost the Italian road car company’s image.
My mother would beat you from the Redlight! She tought me good.. http://hide.dk/Vehicles/
12 februari, 2016 kl. 13:21 #17985Lite önsketänkande eftersom det bara är lösa ord och drömmar än så länge.
http://www.motorsport.com/f1/news/marchionne-alfa-romeo-f1-return-would-be-with-own-team-672980/?s=1
12 februari, 2016 kl. 19:38 #17986Man får verkligen hoppas att dom håller det till önsketänkande i många år framåt med. Det finns nog lite annat att fundera på och framför allt spendera miljardbeloppen F1 kostar på under dom närmaste åren.
Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17
12 februari, 2016 kl. 20:13 #17987Håller med. Det finns annat att lägga pengar på. Om de skall satsa på racing så får det bli någon typ av standardbilsmästerskap eller DTM.
12 februari, 2016 kl. 21:44 #17988Instämmer. Det kostar för mycket med F1 idag, inte värt risken alls. Med tanke på hur fina framgångar Alfa haft i standardvagnsmästerskapen de senaste decennierna så känns det mer naturligt och är nog en större reklampelare än F1. Inte heller billigt men knappast samma kostnadsnivå som F1.
12 februari, 2016 kl. 23:31 #17989Jag tycker det är en bra idé! Formel 1 har mycket större genomslagskraft än DTM eller Sportvagns-VM. Och när högste chefen för FCA drömmer om Alfa Romeo i Formel 1 kanske det kan genomföras – det är ju ändå han som till slut bestämmer.Möjligen underskattar Marchionne svårigheterna att etablera sig som ny konstruktör i Formel 1 men i samarbete med Ferrari vore det ingen omöjlighet. Eventuellt skulle Alfa Romeo kunna ta över det italienska Toro Rosso-stallet som redan kör med Ferrari-motorer, och har ett eget chassi som i vissa avseenden till och med bedöms vara bättre än vad deras nuvarande ägare Red Bull har.13 februari, 2016 kl. 00:38 #17990Kan ju hålla med om att focus borde vara på att få realisera sin portfölj av kommande bilmodeller, men Racing är aldrig fel. Om inget annat, så för marknadsföringens skull och då ligger väl WTCC närmast till hands alt DTM som troligen kommer att lämna V8:orna till förmån för 6:or och eller 4:or enl senaste utsagorna. Dock skulle det vara FANTASTISKT att återkomma till F1. En riktigt stor käftsmäll mot det tyska biletablisemanget som velar om att ta sig in i F1 sedan lång tid tillbaka. Det har surrats länge om både Audi och VW men även BMW har börjat bubbla lite. Tänk att få sitta på söndagarna och hålla på VÅRT märke. Kanske drömmar, men ibland slår de in……. Alla behöver vi drömmar. ?
Ayhan Spider 2000 Veloce -77 / GTV6-2,5 -86 / Stelvio Veloce Black Edition 2,0-280hk -2019
13 februari, 2016 kl. 09:16 #17991Jag ser hellre en Alfa i topp i WTCC eller DTM än en Alfa som slåss med Marussia om att inte komma sist i F1. Det är oerhört svårt att slå sig in i F1 för ett nytt team, det krävs så oerhört stora resurser för att kunna bli konkurrenskraftig och jag har svårt se att FCA skulle pumpa in lika mycket pengar som till Ferrari, tyvärr.
13 februari, 2016 kl. 09:29 #17992Om F1 vore så fantastisk för tillverkarna så skulle det vara en lång kö med intresserade, men nu är det väl snarare svårt att fylla dom luckor som uppstår ibland när nåt team kastar in handduken. Många tillverkare har försökt men få har stannat kvar i cirkusen. Men visst, om Alfa Romeo lyckas och blir en stor premiumtillverkare så kanske man kan göra ett försök. Tror det skulle ligga många många år bort isåfall.
Fast det är klart, alfas ledning verkar inte direkt smart så dom kanske står på startlinjen 2017 med. Det är ju säkert roligare att slänga bort pengarna på F1 än att göra nya bilmodeller.
Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.