Alfasud i Stockholmsområdet.

Published by Ola Söderpalm on

Forum Allmänt Alfasud i Stockholmsområdet.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Ola Söderpalm
    Deltagare

Alfasud i Stockholmsområdet. Klubben har fått en förfrågan från Teknikens Världs systertidning Klassiska Bilar. De skulle gärna vilja låna en fin Alfasud för ett reportage i tidningen. Så om det är någon i Stockholmsregionen som kan tänka sig att ställa upp med en fin originalbil för reportaget vore det trevligt med lite publicitet för märket.

Jan Gyllenrot
      Deltagare

Hej,

jag har en Alfasud, guldfärgad som just nu är avställd och finns i Norrtäljetrakten, den är inte i utställningsskick men välbevarad i övrigt. Behöver lite omvårdnad. Om intresse finns kan jag skicka bilder.

//Janne

zagato

Ola Söderpalm
        Deltagare

Hej Jan,

Kul, kan inte du skicka lite bilder på bilen till erik.wedberg@teknikensvarld.se kanske tillsammans med lite uppgifter om bilen, så får de ta ställning till om bilen passar in för det planerade reportaget.

Bästa Hälsningar

//Ola

Anders Eriksson
          Deltagare

när ungefär är det tänkt?? att plocka ut Sudden just nu i salt å snöslask verkar inte så bra med tanke på ett visst rykte om rost

men om det kan vänta till våren har även jag en helt OK Sud…. den snygga blåa som var vinst i klubbens lotteri för några år sen.

Nu: AlfaSud. Alfa 90. Då: 3*75turbo 164Q4 2*147 156 Brera 3.2 Sud Ti. Spider 916 V6. 159SW Tbi

Ola Söderpalm
            Deltagare

Hej,

Toppen – du har sannolikt Sveriges finaste Sud! Kan du ta kontakt med erik.wedberg@teknikensvarld.se så får ni diskutera tidpunkt och annat praktiskt i samband med reportaget. Skickade honom en blänkare om din bil, så han är förberedd.

Anders Eriksson
              Deltagare

Nej…. inte är det Sveriges finaste sud det är Henriks blåa Ti på 400mil!!!!! men min borde kvala in på topp10listan iaf.

Jag skickar ett mail till erik så får vi se

Nu: AlfaSud. Alfa 90. Då: 3*75turbo 164Q4 2*147 156 Brera 3.2 Sud Ti. Spider 916 V6. 159SW Tbi

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.