Annat var det förr…

Published by Martin Atterhall on

Forum Träffar Annat var det förr…

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Martin Atterhall
    Deltagare

Här verkar det ha hållits banmöte med putsträff på Gelleråsen (?) nån gång i slutet av 1970-talet.

Gedigen line-up med både 2600 Sprint o Spider i depån och gott om 105/116-bilar på banan! Kanske nån kan vara behjälplig med identifikation och ytterligare info om ni sitter på sån?

Martin Atterhall
      Deltagare

Flera bilder…

Per Wadén
        Deltagare

Ja det här var ju kul!
          Får väl konstatera att jag känner igen mig som den glade Giulia ägaren på sista bilden! Blir än idag lika glad varje gång man får tillfälle att köra en!
          Torde inte vara många som kan känna igen mig för lite mer än 40 år sedan.
          Skulle tro att bilderna är ifrån 1980 plus minus 1år.
          Giulian var en 1300 Super från 1972, och står avställd i en lada i Småland.

Per Wadén

PerBerlina

Per Wadén
          Deltagare

I första bilden fibblar Lars Englén Ordförande med bensidunkarna.

I andra bilden håller Arne Andersson i startflaggan.

PerBerlina

Robert Hultman
            Deltagare

Posted By Per Wadén on 26 jan 2020 08:27
              I första bilden fibblar Lars Englén Ordförande med bensidunkarna.

Lars Englén, klubbens meste ordförande. 11 år bakom klubbratten!

Stockholm

Martin Atterhall
              Deltagare

Posted By Per Wadén on 26 jan 2020 08:23
                Ja det här var ju kul!
                Får väl konstatera att jag känner igen mig som den glade Giulia ägaren på sista bilden! Blir än idag lika glad varje gång man får tillfälle att köra en!
                Torde inte vara många som kan känna igen mig för lite mer än 40 år sedan.
                Skulle tro att bilderna är ifrån 1980 plus minus 1år.
                Giulian var en 1300 Super från 1972, och står avställd i en lada i Småland.

Per Wadén

Haha, härligt! Var den möjligen Giallo Ocra? Finns några till bilder, alla från Sven Fernqvist – tidigare klubbmästare i CAR ”sektion öst”.

Per Wadén
                Deltagare

Ja den var Giallo Ocra. Min Pappa tog över den 1984 när jag köpte en Alfetta QO. Han hade den till 1988, då den vandrade vidar till en annan Alfisti i Skåne och hamnade senare i Småland. Har varit avställd i ca 20 år.

Finns Sven kvar i klubb samanhang? Vi hade mycket roligt med våra Giulior!

PerBerlina

Robert Hultman
                  Deltagare

Posted By Per Wadén on 27 jan 2020 11:09
                    Ja den var Giallo Ocra. Min Pappa tog över den 1984 när jag köpte en Alfetta QO. Han hade den till 1988, då den vandrade vidar till en annan Alfisti i Skåne och hamnade senare i Småland. Har varit avställd i ca 20 år.

Finns Sven kvar i klubb samanhang? Vi hade mycket roligt med våra Giulior!

Efter långt om länge ett svar på frågan om Sven Fernqvist: Nej Sven är inte längre medlem i klubben. Av vilket skäl vet jag däremot inte.

Stockholm

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.