Ännu en gammelalfa på väg ut ur Sverige

Published by Rolf Carstens on

Forum Allmänt Ännu en gammelalfa på väg ut ur Sverige

Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
  • Författare
    Rolf Carstens
    Deltagare

Inlägg av Pierre Veiret på 2015-12-05 17:38

Hejsan,
      synd att den fina bilen försvinner från Sverige, såg den hos er på Brodala Gård när jag stannade till och hälsade på med min gröna Bertone…åren går fort.

//Pierre

Minns det Pierre. Det hände att det kom CAR medlemmar på besök för att ljuga en stund och kolla hur vi hade det. Det var trevligt.

Ytterligare en gammelalfa ur landet efter 45 år. Till Holland går turen. Synd att intresset här inte är tillräckligt. Det är rea på klassikerna i Sverige. Jag har haft den till salu för 79 000:- vilket sannolikt folk tycker är dyrt. På en europeisk marknad är det tvärtemot billigt då begärda priser för liknande ligger mellan 12-18É.

ja, man borde hyra en större lada och investera sina surt förvärvade euros i klassiker, sen när man slutar jobba så kränger man hela klabbet utom ett par tre favoriter till utlandet. Säkert en bra pensionslösning i dessa lågräntetider….

….om nu inte miljömötet i Paris stipulerar att alla gamla bilar måste konverteras till el-drift för att få framföras. Då spricker kalkylen.

Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj

Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.