Äntligen en Alfa!

Published by Pontus Nilsson on

Forum Projekt Äntligen en Alfa!

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Pontus Nilsson
    Deltagare

Äntligen!

Efter många års suktande och annons-tittande gjorde jag slag i saken. För några veckor sedan köpte jag min första egna alfa och den kanske mest prisvärda just nu, 916 3,0 V6. När jag var i 18-års åldern hade mina föräldrar en 156 2.0 TS och eftersom jag var 18 så fick den verkligen bevisa vad den gick för, och den gick bra. Sen dess har jag alltid haft en förkärlek till alfas.

Lite flyt har jag haft då bilen redan har en Q2-diff installerat samt ett “Power pack” med lättat svänghjul och kraftigare koppling från Alfastumper.com, inget som stod i annonsen. http://www.alfastumper.com/product_info.php?cPath=270_61_68&products_id=1809

Den är heelt fantastisk att köra, otroligt lättkörd och frän. Och som en alfa-ägare känner man sig ändå lite speciell

Den läcker redan något från motorn och det låter som ett avgasläckage någonstans ifrån så känner redan igen mig i alfa-ägandet

Väl mött!

Igino Cazzola
      Deltagare

🙂

Jag är fullständigt Räserskadad

Lars Narvselius
        Deltagare

GTV6 GP - 87 / Giulietta Veloce - 16

Gabriel Eriksson
          Deltagare

Grattis! =) Den superspeciella känslan i en GTV med sexan är svårslagen. Lätt en av alfas bästa moderna bilar.

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.