ÄNTLIGEN slut på 4 års väntan…

Published by Nihat Dizdar on

Forum Allmänt ÄNTLIGEN slut på 4 års väntan…

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 48 totalt)
  • Författare
    Nihat Dizdar
    Deltagare

Inlägg av Magnus Westin på 2017-01-22 13:26

Mycket snygga. Stort grattis. Grabben ska ta moppekort i Osby så då får jag hålla koll när jag kör upp honom. ?

Det får du göra ? 

Noterade att vi har liknande Alfor i stallet! Har en 1600 GT Junior -73 och en GTV6 2.5 GP -87, liksom du. ?

Nihat Dizdar

Ayhan Dizdar
    Deltagare

Ännu en fin ända 

Ayhan Spider 2000 Veloce -77 / GTV6-2,5 -86 / Giulia Super 2.0T -17

Ayhan Dizdar
    Deltagare

Längtar tills dessa kommer på !

Ayhan Spider 2000 Veloce -77 / GTV6-2,5 -86 / Giulia Super 2.0T -17

Michael Elofsson
    Deltagare

Grattis till riktigt riktigt fina bilar!! Vad tycker du är största skillnaden med Performance pack i köregenskaper jämfört med utan? Jag beställde också det utan att ha testat det eftersom det inte fanns på ngn demobil i Linköping.

Paul Svedunger
    Deltagare

Stort grattis!

Paul

Jörgen Hagö
    Deltagare

Gratulerar till 2 fina bilar

Limhamn 1750 GTV-69 Spider S4-92

Robert Hultman
    Deltagare

Jag kan tänka mig känslan. Att aldrig vilja sluta köra, utom möjligen för att gå ut och titta på bilen.

Stockholm

Nihat Dizdar
    Deltagare

Inlägg av Michael Elofsson på 2017-01-23 10:48

Grattis till riktigt riktigt fina bilar!! Vad tycker du är största skillnaden med Performance pack i köregenskaper jämfört med utan? Jag beställde också det utan att ha testat det eftersom det inte fanns på ngn demobil i Linköping.

Gjorde precis som du, beställde utan att prova eftersom det inte fanns någon att prova, varken 200hk bensinare eller Performance Pack. Ibland får man gå på känsla och hur fel lan det bli på en Alfa!? ?

I ärlighetens namn har jag inte hunnit testa skillnaden så värst mycket då vädret inte tillåtit det. Vad man däremot helt klar upplever är att bilen går liksom “upp på tå” och är beredd på nästa drag av dig som förare. Bilen blir avsevärt styvare också. Aktiv dämpning är bara möjlig i Dynamic-läge.

Får återkomma med mer utförligt svar framåt vårkanten.

Nihat Dizdar

Thomas Johansson
    Deltagare

Stort Grattis. Har provat 200hk en heldag när Giuliettan var inne på lite service. Helt underbar, man längtar till ett kurvigt landskap.

I morgon skall jag testa 280 Veloce hos Autolounge i Kungsbacka. Vi får se hur det smakar.

På gång alltså

MVH Thomas

Våga välja Alfa Romeo

Magnus Berg
    Deltagare

Inlägg av Nihat Dizdar på 2017-01-21 15:51

Tack!

Kul att du noterade det. ? Det var faktiskt en viktig detalj som vi diskuterade med Lars Huros (säljaren) och de gör så på alla Giulior. Vill INTE borra rakt in i stötfångaren och det ser dessutom klart bättre ut, tycker jag/vi.

Håller med. Synd att inte fler väljer den placeringen. Annars hade man kanske velat ha den som en diskret dekal istället, men är väl inte tillåtet. 

Jan Mörk
    Deltagare

Stort grattis! Ser riktigt fina ut 

GT 1300 Junior ´67

Nihat Dizdar
    Deltagare

Tack för alla fina kommentarer! Själv är jag ruskigt nöjd med inredningen med den kombinationen, svart & tabacco brun.

Nihat Dizdar

Magnus Westin
    Deltagare

Dina andra bilar verkar minst sagt trevliga de

med. Kunde inte hitta några bilder? På tal om din väntan så väntar jag på Stelvion. Hoppas den är tillräckligt stor för mig med stor familj så vardagsjeepen kan bytas in?

Mange W

Michael Elofsson
    Deltagare

Precis hur fel kan det bli på en Alfa

Gustav Holmdahl
    Deltagare

Kul att ni fått era fina bilar!

Själv får jag nog tyvärr välja bort Q2 paketet då det kostar en del extra(svårt att få in det i 7,5 basbelopp trots rätt bra rabatter). Lutar också åt den brun/svarta inredningen. Hoppas få iväg en beställning inom kort.

Fick provkört 200hk bensinaren i fredags och den motorn med den växellådan är ju en riktig fullträff! Dock hade man velat ha liiiiiite mer knuff i motorn. Synd att Veloce dra iväg för mycket i pris för tjänstebilsförare. Men det verkar ju lovande med chiptrim till dessa så man kanske kan få upp effekten ändå.

Har även provkört Performance Pack, dock i en diesel med automat. Men det var bara en kort tur så jag kan aldrig testa de ställbara dämparna nämnvärt. Kände dock diffen som greppade tag i däcken vid en start från stillastående. Kändes som att åka Alfa 75 3,0 V6 igen 

Giulia 20 Super

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 48 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.