Äntligen trevliga fälgar på GTV,n

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Allmänt Äntligen trevliga fälgar på GTV,n

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare

Hästskorna på….

Per Setterberg
    Deltagare

Snyggt!!

Per S
      156 GTA -03, GTV 3,0 -98

Crister Borg
      Deltagare
        1. Såg dej idag på Norravägen strax eftet två men du hälsade inte… Jag åkte jobbar bil, nån Peugot eller om det är Citroën…
        2. Snyggt blev det iallafall! 

elCrillo Kalmar

Haha ? ber om ursäkt, trots mina “unga” 36 år så är lika envis och tjurig som en 40 talist ? ska det va ska det va Alfa Romeo…

satt förmodligen och drömde om ett avgassystem från ragazzone

Tack tack.

Håkan Andersson
        Deltagare

När man tittar på bilderna så skulle nog de snygga fälgarna se ännu snyggare ut med rejäla spacers. Bilprovningen godkänner maxbredd på hjulen dvs lite utanför skärmkanten är OK. Mina är 25mm från Manton Racing i Karlskoga  http://manton.se/sv/ Enda kommentaren på besiktningen denna gång var : “Du har varit lite för nära trottoarkanten med den där (om höger bak som är lite naggad i kanten)”. När jag svarade “Nej det är nog kerbs på Kinnekulle” så replikerade han: “Just det – trottoarkanter!”. Mät på däcket hur mycket Du har kvar innan mönstret på däcket ligger mer än 5 mm utanför skärmkanten upptill. Det står nog inte så i boken men det är vad jag kommit undan med de senaste åtta åren…

En bild på vad jag inte fick igenom kan kanske vara på sin plats. Men de är kanske kinkigare med en SW…

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

Håkan!

tack för tipset, det var ingen dum idé. Med tanke på att fälgarna bara finns  i 7*17 vilket gör dom lite klena “225”i bredd så kan man ju kompensera på annat sätt

du råkar inte ha något bra tips till min gamla 166 när det gäller fälgar. Har hittat även  dom “nyare” alloy 17 tum på alfisti racing. Det känns som att man inte kan spåra ur med för skrikiga fälgar till dom äldre modellerna  utan måste hålla sig inom ramarna…. har 99 års modell och dom ser ju riktigt deppiga ut…

Håkan Andersson
          Deltagare

225/45 kan man ha på 7″ fälg dvs det funkar på 16″ fälg. Vill man ha 17″ får man ha bredare. Hjulen på 166:an är mycket viktiga för utseendet liksom färgen. Tyvärr är de flesta 166:or i fel färg och med någon av de fula originalfälgarna. Min är köpt för färgens och fälgarnas skull…. Infosite.se har en del snygga alternativ som OCL DOTZ Mugello i 16″ som klär bilen. Vill minnas Du skrivit att bilen är röd och då kan svarta fälgar som Oxxo Bad Santa i 17″ vara riktigt fräcka (och billiga)

Håkan! 

Tack. ja den färgen du har på 166an är verkligen snygg och passar på den bilen. 

Tack för länken till billiga och fina fälgar. Tycker dom är fräcka dom du har på 156an. Såg att några liknade fanns på sidan “som du skrev”.

priserna var ju helt ok. Får ta en funderare. Tycker dom fälgarn som sitter på din är helt ok. Men som jag skrev på mail så fick jag bara med 3 st sådana. Får kolla om någon inom car kanske har några liggandes till salu

Håkan Andersson
            Deltagare

Tack för beröm.  Ett tips är att kolla beggat i fel bultcirkel. 5×110 går utmärkt med bultar med flytande kona. Fälgarna på SW:n är väldigt speciella splitfälgar. De hade större avvikelse i bultcirkel än så och behövde kraftiga spacers som “översatte” till 5×98.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.