AR 156 SW lite pyssel som jag behöver lite hjälp och tips med.

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Teknik AR 156 SW lite pyssel som jag behöver lite hjälp och tips med.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare

Tjippen!

för någon vecka sedan köpte jag en rätt så fin 156:a billigt på blocket, jag är nöjd med bilen men det är några saker som behöver ses över.

tex AC / Värme paket, ibland funkar AC, oftast inte. då flåsar den bara varmluft, jag har suttit å lyssnat när jag stått på parkeringen vad som händer med fläktljudet när jag slår på och av ACn på knappen, kör på fläkt nivå 4 av 4. jag har hört är att när den funkar så slår ett spjäll om. när den inte funkar så hör jag ingen ljudförändringen i fläkten.

kan de vara den där motorn som sitter bakom/vid sidan om handskfacket som krånglar? svårt å byta själv?

Ingen Info / varningslampa lyser för AC/fläkt och säkringarna i kupén är alla hela.

när det väl funkar så funkar ACn jätte bra. inte dålig på nått sätt, kyler väldigt fint. det är verkligen 1 eller nolla på AC funktionen.

Ett annat problem som jag har är även att ABS lampan oftare och oftare. i början var det bara vid någon enstaka tur. men efter regnet förra veckan till jobbet en tidig morgon så började det spöka med ABS lampan, om ABS:en funkar eller ej har jag inte pröva på grusväg. men när den lyser så vill V6:an spinna på innerhjulet om man är lite vass på gasen. Så antispin funkar inte eller finns inte monterat. 

ABS lampan lyser med FAST sken. den blinkar inte som om den skulle arbeta.

Handbroms sensorn verkar paj. då den börjar lysa exakt samtidigt som ABS lampan när man kör.

Handbroms lampan lyser som den skall när jag dragit i handbromsen förövrig.

Peter Braun
    Deltagare

Det är en ABS sensor som är dålig. Att handbromslampan lyser samtidigt med abs lampan finns ett samband med att det strular med abs:en. Det slår om det i instruktionsboken. Åk till verkstad och läs av felkoderna så vet du vilken sensor som strular. Sensorn brukar va rätt jobbig att byta då den sätter sig fast i hålet där den sitter. Även kransen som sensorn läser mot kan vara skadad. Då får man tyvärr byta hela lagret. 

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.