AR 164 2,0

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Teknik AR 164 2,0

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

Hej alla Alfa-vänner   –   är på gång att köpa en 164 2,0 fyrcylindrig från -95     , är det ett bra val  , och vad bör man se upp med och kolla extra ?

och hur är bensinförbrukningen vid normalkörning  ?    tacksam för kommentarer   /   ralphbernard

Besar Jashanica
    Deltagare

Är det den som är på Blocket från Osby?

Jag fattar inte varför den inte är såld än. Har försökt övertala en kompis att sälja sin s40 och ha denna som andrabil, men han behöver dragkrok! 

Vad jag har läst så är 164 ts perfekt som bruksbil.

Ska försöka hitta länken där någon bloggade om hans 164 ts som han hade dom brukdbil. 

GTV6 3.0 GP... | http://www.garaget.org/Besar

Ja, vad bör man kika lite extra på?
    Det jag kommer på är, testa om allt el funkar. Har den auto klimatanläggning kolla om spjällmotorerna fungerar. Värme och växlar mellan ruta, golv osv. Är lite knepigt att åtgärda då de sitter väl gömda. Pixelfel i display (om den har sån)
    De brukar inte vara så rostiga. En utsatt detalj är bakaxelbryggan, värt att kika på.
    Testa handbromsen, den brukar kunna kärva om den stått mycket/länge.
    Bränsleförbrukningen är inget att oroa sig för. Antar att den har samma motoralternativ som mIn 90:a? Den låg runt 0,8 – 0,9 blandad körning och vid långkörning i laglig hastighet kunde jag komma ner i 0,65…

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Kollade lite på annonsen och det jag påpekade var ok på denna bil.
    Då är det bara att slå till och få en härlig alfa från 90-talet.

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Daniel Tunér
    Deltagare

Det är det absolut!

Jag skaffade precis en sådan själv. En 164 Super TS 2.0 från -94.
    Riktigt fin men som föregående talare redan har nämnt så är det värt att kolla dom sakerna som redan nämnts. Elen brukar ju bråka lite grann på dom… Min AC display har t.ex pixelfelet (ska vara relativt enkelt åtgärdat) och där är lite glapp i fönsterhissar osv.
    Annars är väl det vanliga egentligen… Rost brukar vara ganska ok på dom men är värt att ha en titt undertill och då t.ex bakvagn och avgassystem. Kolla hur servicen har sett ut på den och vad som tidigare är bytt. En sak som är värd att kolla är kopplingen då jag hört att kopplingen kan gå sönder när dom har gått en bit. Min koppling är bytt för ett par år sen, exempelvis.

Min har en del småfix men rent maskinellt går den absolut kanon och är riktigt kul att köra. Drar ungefär som tidigare nämnt också, ca 0.8 blandad körning men kan som sagt dra så lite som 0.65-0.7 om man inte kör som en galning.
    Helt klart bland dom bästa köpen jag gjort så hittar du ett ok exemplar så är det bara att slå till! Den silvriga som finns här på sidan och på blocket verkar fin så är det den det handlar om så är det nog lugnt.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.