AR 166 förardörr i baklås

Published by Björn Selander on

Forum Teknik AR 166 förardörr i baklås

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #31768
    Björn Selander
    Deltagare

      Jag har en 166:a där förardörren gått i baklås. Dörren går inte att öppna vare sig från in-  eller utsida. När jag försöker öppna med nyckel går det inte att snurra nyckeln. Några goda råd och tips? Centrallåset låser sig igen när jag försöker öppna på passagerarsidan. Öppnar jag snabbt när jag öppnar på passagerarsidan klickar centrallåset fram och tillbaka en stund. Jag har försökt med att bryta strömmen för att nollställa utan resultat.

      Björn Selander 

      #31769
      Björn Hedberg
      Deltagare

        Låter som en defekt microbrytare troligen i låskistan , “försök” demontera inner panelen på dörren för att komma åt låskistan .

        #31770
        Björn Selander
        Deltagare

          Ja, jag blir nog tvungen att försöka få av innerklädseln på något sätt. Tack för ditt svar.

          #31771
          Henrik Ahnfeldt
          Deltagare

            Är alla dörrar och baklucka ordentligt stängda? Jag har varit med om att det blir frispel i centrallåset om något inte är ordentligt stängt. Annars skulle jag nog koppla ur batteriet och öppna med ståltråd på gammalt biltjyvarvis.

            (((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63

            #31772
            Björn Selander
            Deltagare

              Tack för alla tips. Lyckades öppna dörren och sedan byta låskista. Nu fungerar det som det skall. 

              #31773

              Så hur gick du till väga för att få upp dörren utan att öppna låset?

              Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

              #31774
              Björn Selander
              Deltagare

                En drog i handtaget ordentligt inne i bilen och en på utsidan. Då öppnade sig min dörr.

              Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.