AR 75 3.0 Evo 24v Challenge kl II
Published by Robin Nyquist on
- Detta ämne har 121 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 11 juni, 2020 kl. 08:45 av Fredrik Ståhlgren.
-
FörfattareInlägg
-
10 februari, 2015 kl. 10:17 #47608
Oj nu var det ju ett tag sedan man var här inne och skrev, ska nu i veckan förbi garaget och stuva om elen lite i bilen, bl a flytta huvudbrytaren så att jag når den ifrån förarplats helt fastspänd, i dagens läge är det ett under om jag snuddar med fingerspetsarna.
Sen ska en sådan där cool extravagant panel försöka byggas in i bilen med massa knappar och brytare och lite lampor
23 februari, 2015 kl. 17:49 #47609Då har det förberetts lite inför veckans kommande kamremsbyte, vätskebyte, avgasbygge och el-pul.
Men en fråga, hur sjutton ser jag markeringarna till kamremen?
Bild kommer senare ikväll efter min träning
24 februari, 2015 kl. 16:59 #47610Ettans cylinder i topp, kanske du har markering på vevaxelns remskiva, rotorn mot markeringen på fördelargodset, av med ventilkåporna och hitta markeringarna på kamaxlarna och sen är det bara att byta (om det stämmer då förstås)
3 mars, 2015 kl. 15:38 #47611Inlägg av Patrik Hermansson på 2015-02-24 16:59
Ettans cylinder i topp, kanske du har markering på vevaxelns remskiva, rotorn mot markeringen på fördelargodset, av med ventilkåporna och hitta markeringarna på kamaxlarna och sen är det bara att byta (om det stämmer då förstås)
Idag blir det provkörning efter allt som är gjort på bilen, för din skull Patrik ska jag lägga in ett videoklipp med lite ljud
3 mars, 2015 kl. 18:02 #47612Det ser jag framemot, känner Bussotarmen drar, redan
4 mars, 2015 kl. 08:56 #47613Länk till klippet på första turen med bilen:
https://www.facebook.com/groups/600449053406646/735054513279432/?notif_t=group_comment
4 mars, 2015 kl. 09:18 #47614Inlägg av Robin Nyquist på 2015-03-04 08:56
Länk till klippet på första turen med bilen:
https://www.facebook.com/groups/600449053406646/735054513279432/?notif_t=group_comment
Man måste logga in på Facebook för att se och det är ju inte alla som har ett konto
4 mars, 2015 kl. 22:17 #47615Inlägg av Mats Forssén på 2015-03-04 09:18
Inlägg av Robin Nyquist på 2015-03-04 08:56
Länk till klippet på första turen med bilen:
https://www.facebook.com/groups/600449053406646/735054513279432/?notif_t=group_comment
Man måste logga in på Facebook för att se och det är ju inte alla som har ett konto
Ordnar en youtubelänk under helgen Mats
12 maj, 2015 kl. 13:12 #47616Okej, det är vid detta läge som all form utav hjälp mottages! Och väldigt tacksamt dessutom!
Bilen går inte alls som den ska. Antingen fetar den och dränker sig själv. Eller så klipper den mellan växlingar och den går inte igång. Krävs en del nötande på starten och ibland startgas så hoppar den igång.
Bränslebortfall tänker ni då. Men icke, bränsletrycker ligger på tomgång runt 2,6 bar. Vid lätt påläggande utav gas sjunker det lite snabbt ner till ca 2,1 bar. Vid full last går det till nästan 3 bar. Även när bilen dör så har jag soppatryck
Jag har kollat ledningar, haft ner pumpen, kollat alla tänddelar osv osv….
Någon som har en del tips?
Föresten Benny, generatorn laddar
12 maj, 2015 kl. 13:19 #47617Har du kollat “flärpen” i LMM så den inte kärvar och fastnar i öppet läge ibland?
12 maj, 2015 kl. 14:59 #47618Inlägg av Johnnie Eliasson på 2015-05-12 13:19
Har du kollat “flärpen” i LMM så den inte kärvar och fastnar i öppet läge ibland?
Ja, fast inte när jag kör bilen. Däremot vet jag att den är lite pillad i så den ska “öppna tidigare” och skicka på mer bränsle. Men känner man på klaffen för hand när motorn är avstängd då löper den finfint! Men kan ju vara en idé att byta. Har dessutom för mig att man skall byta till en från en BMW?
12 maj, 2015 kl. 17:22 #47619Jag hade en 3,0a kommer inte ihåg vilken men felet mins jag, den gick som den skulle en stund så körde man iväg och den började rycka,rusta å hålla på i det närmaste okörbar. Felsökte allt flera gånger om, felet var en glapp jordkabel till motor reläerna så en skruv med mutter och skaken var löst. Enkelt när man väl hittat det, men det tog på syket innan
12 maj, 2015 kl. 17:33 #47620Inlägg av Patrik Hermansson på 2015-05-12 17:22
Jag hade en 3,0a kommer inte ihåg vilken men felet mins jag, den gick som den skulle en stund så körde man iväg och den började rycka,rusta å hålla på i det närmaste okörbar. Felsökte allt flera gånger om, felet var en glapp jordkabel till motor reläerna så en skruv med mutter och skaken var löst. Enkelt när man väl hittat det, men det tog på syket innan
Den som går till reläerna vid expansionskärlet?
12 maj, 2015 kl. 19:22 #47621Ja tror det, men det kan ha varit en 164a men 3,0 var det
12 maj, 2015 kl. 21:35 #47622Status: på torsdag kommer björnbusen förbi, med en LMM, så skall vi prova, dessutom ska lite mer el gås igenom i motorrummet, hoppet är det sista som lämnar!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.