AR 75 TS -90 Challenge III #6

Published by Robin Nyquist on

Forum Projekt AR 75 TS -90 Challenge III #6

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 86 totalt)
  • Författare
    Robin Nyquist
    Moderator

Då har man fått hem racerbilen från Hoffsten motor!  Ett hjärtligt tack för den ovärdeliga hjälpen med att hämta bilen herr Stefan Atterhall!
      Nu väntar hobbykvällen på jobbet då ska jag kolla igenom bilen!

Jag håller er uppdaterade allt eftersom! Den här säsongen ska fokuset ligga på att köra och nästa vinter blir det mera lättande och skruvande! Som sagt tanken är att det bara ska vara att fylla på bensin och vrida nyckeln och köra!

Lite info om bilen:
      2.0 TS
      Gula Koni runt om
      Sänkfjädrar bak
      Full bur som är monterad under hösten 2013
      Sparco sprint stol
      Omp mocca ratt
      Slitsade skivor fram
      Vassare belägg fram
      Bromsarna bak är original

Tanken är att kunna köra hela säsongen, alla banmötena i klass III och få lite körning i kroppen och sedan kanske tänka på avancemang!

(Edit 2014-02-04: minskat bildstorlek. Mod / Mats Forssén)

Sune Karlsson
      Deltagare

Kul och lycka till!

Går det så går det...

Sune Svensson
        Deltagare

välkommen till challenge

Benny Steen
          Deltagare

Ny bur.  då väntar vagnsboksbesiktning ? 
            Tag det så snart som möjligt. SBFs besiktningskillar brukar bli lite fullbokade framåt mars,april.

BIlen ser kanon ut.. Rätt inställning med skruvandet, sikta på köra mycket istället. 

/B

Dan-Erik Hansson
            Deltagare

Väkommen till getingboet klass III. Klassen där det alltid är kamp och ingen går säker för en tråkning eller practical joke.
              Se upp för Sune i inlägget  här ovan, han knuffas nämligen om han tycker du kör för sakta. Och tycker han att du kör för fort då häller han socker i tanken. 

Skämt åsido, det är skitkul att du hittat en bra bil att sätta igång med. Låt nu bara bli att börja modda så att du inte kommer ut till Gelleråsen.

/Danne

Robin Nyquist
              Moderator

Benny: Bilen hämtades från Hoffsten motor med vagnboken kvitterad och färdig för detta år med helt färska R-däck i bagaget dessutom!

Danne: Tack! Ja, jag har hört om Sune och hans framfart i Sudden! Det skall bli spännande att rulla ut på Gelleråsen i Maj! Ser fram emot det väldigt mycket!

Kul att följa nån som börjar från absolut noll. Riktigt snygg och proper bil. Lycka till!

Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj

Ragnar Rosengren
                Deltagare

Jäklar! Nytt och fräscht, och nyckelfärdigt. Sicket kap! Grattis och välkommen!

Det kanske framgick, men är den fortfarande gatreggad?

Hmmm, det verkar kunna bli ett ännu ansenligare startfält i år… kommer det lite abarther också så kan det bli riktigt livat, för livat kanske…  

Med vänlig hälsning

Ragnar

156 2.0 TS Challenge (Gruppo N Olanda), #77 CAR Challenge klass III

Igino Cazzola
                  Deltagare

Jag är fullständigt Räserskadad

Snygg bil! Har alltid velat ha en alfa höll jag på att säga. Då ses vi i maj.

Gustav Holmdahl
                    Deltagare

Välkommen till Challenge!

Svarta sjuttifemmor är roliga att köra!

Giulia 20 Super

Mats Forssén
                      Moderator

Kul att det är fler som vill vara med och tampas i CAR Challenge, välkommen!

Robin Nyquist
                        Moderator

Ragnar: Nej, den är icke gatreggad, men allting finns till när den skall reggas Jag har bältena och allt i bilen!

Ser fram emot Gelleråsen, men jag väljer att inte ha några förväntningar (inte höga åtminstone) utan jag ska bara se det mötet som insteget och sen på Kullen, då j*vlar!

Något jag märkte när jag provkörde bilen var läckage från troligtvis packningen mellan grenröret och downpipen! Vid inspektion under gårdagen lite snabbt så såg jag att sysemet är helt original med original katt. Så ett nytt system ska man nog hinna pilla upp innan Kullen i allafall! Tror jag låter allt vara fram till Gelleråsen, känns dumt att inte hinna få det hundra och så ska man tävla. Känns inte som ett lyckat recept!

Imorgon blir det stripning utav de gröna dekalerna samt rollern i rutan! Bilder kommer imorgon!

Per Sällström
                          Deltagare

Grattis! Avundsjuk 🙂
                            Lycka till, Med vänlig hälsning, Per

Niclas Rosengren
                            Deltagare

Jätteroligt att du tar steget till Challenge,välkommen

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 86 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.