Har nu haft Giuliettan (170hk 1,4 multiair) i en dryg vecka. Körde upp den från Kungsbacka till Umeå på en tank och då snällkörde jag inte direkt. Det som förvånar mig positivt är 1) jag sitter mycket bekvämt (188cm) och kan sträcka ut benen (ett i sänder) hela vägen. På vägen ner fick jag träsmak redan efter 25 mil i min Touareg trots en kudde under baken. I alfan utan kudde ingen träsmak alls på hela vägen. 2) Efter några mil började däcktryckslampan att lysa, stannade och kollade däcken. Fick läsa instruktionsboken och hittade en knapp på instrumentbrädan som släckte lampan. Väl hemma så blev det Nitro i däcken. 3) Uconnect och BT telefonen funkar utmärkt bra. 4) Hundburen fick plats i skuffen, det var högst oväntat. 5) D i DNA gör en STOR skillnad, bilen byter nästan helt skepnad. 5) Bra radio, bra ljud. 6. Lika snygg i verkligheten som på bild.
Negativt: 1) Saknar en startknapp, nyckel känns så där…2) all jävla pollen som ligger som en hinna varje morgon och syns så väl mot svart lack.
Funderingar: Skall jag vaxa själv eller ta en lackförsegling? Måla bromsoken röda? (måla själv eller lämna bort?)
Summa summarum Toknöjd.