AR75 3,0

Published by Magnus Petsen on

Forum Teknik AR75 3,0

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Magnus Petsen
    Deltagare

Hej på er!

Min 75:a vill inte som jag vill. En fråga jag undrar över. Sitter det förpump i tanken på 3,0:an?. Min “yttre” pump surrar på fint men hon får ingen soppa fram till snurran och då händer det liksom inte mycket kul. Eller har någon nåt bra stalltips på andra felkällor??

Med vänlig hälsning Magnus Petsen

Sluta kämpa mot....ingen ide ändå.
    På uppfarten
    Alfa Romeo GTV 3,0
    Alfa Romeo 75 MILANO PLATINA
    Alfa Romeo 75 MILANO ORO
    Alfa Romeo 75 1,8iE
    Alfa Romeo 156 2.5 V6

Björn Hedberg
    Deltagare

Inte helt ovanligt att bränslefiltret är det som monterades på fabrik=dax att byta (du har väl tryck och flödes testat )

Magnus Petsen
    Deltagare

Bränslefiltret är nytt liksom alla bränslerör och slangar.

Och den har gått efter alla dessa byten av prylar men så tvärstannade hon och sedan vill hon inte gå. Har gnista, kamremmen på rätt markeringar osv.

Men ingen soppa kommer fram….

Sluta kämpa mot....ingen ide ändå.
    På uppfarten
    Alfa Romeo GTV 3,0
    Alfa Romeo 75 MILANO PLATINA
    Alfa Romeo 75 MILANO ORO
    Alfa Romeo 75 1,8iE
    Alfa Romeo 156 2.5 V6

Anders Eriksson
    Deltagare

Jag är ganska säker på att det sitter en förpump i tanken, gör det på andra Alfor med insprutning…
    MEN! den gör ingen större nytta:-) Behövs främst då det är lite bränsle i tanken, 25% eller mindre. Så om du har bensin i tanken tror jag att du kan utesluta förpumpen som felkälla.
    Är du säker på att huvudpumpen verkligen går? Den ska ju starta nån sekund när tändningen slås till, samt arbeta när motorn snurrar, dvs vid startmotor samt vid vanlig gång.
    Strulande bränslepumpsrelä är ett tips! gäller dock inte om pumpen verkligen fungerar….

Nu: AlfaSud. Alfa 90. Då: 3*75turbo 164Q4 2*147 156 Brera 3.2 Sud Ti. Spider 916 V6. 159SW Tbi

Gustav Holmdahl
    Deltagare

Är det tanken i bagageutrymmet så har jag för mig att det inte sitter någon ump där i. Soppan rinner ju ner till pumpen som sitter under tanken.

Jordfel eller kabelbrott till spridarna? Rostflaga som satt sig i röret ner till pumpen? Något L-Jetronicen som hindrar spridarna från att öppna?

Giulia 20 Super

Karl Sandler
    Deltagare

75 3.0  har stora tanken = Ingen förpump,

gösta gösta
    Deltagare

Kan vara bränsletrycksregulatorn

På min var jorden till spridarna dåligt dragen, en long shot. Men kolla, sitter bak på höger ventilkåpa (på min iaf).

Som sagt, ingen pump i tanken på dessa. Prova att tvångsmata den med 12V också, då utesluter du relät. Fast i mina efterforskningar (då, för 10 år sedan) styrde relät både spridare och pump.

Med en avställd och saknad samt halvt isärplockad och väldigt dammig "rostfri" 75 30...

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.