Arlanda Bilfestival

Published by Håkan Andersson on

Forum Träffar Arlanda Bilfestival

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    Håkan Andersson
    Deltagare

På lördag är det dags för årets bilfestival på Arlanda test track (omedelbart till höger efter avfarten från E4 mot Arlanda Flygplats). Väderprognosen för lördag är strålande. Evenemanget är inne på sitt andra år. Ett evenemang i samarbete med Auto Motor & Sport. Mycket bilar, många bilklubbar och mycket folk. Helt klart lyckat trots ganska mycket regn under dagen.

Vi fick inte ihop tillräckligt många bilar för att vara med bland klubbarnas utställda bilar. Vi hoppas på rejäl uppslutning i år. Vi kommer att placeras i det italienska hörnet tillsammans med Ferarri och Maserati. Fiatgruppen kommer att hänga med oss så vi får Abarth och 4 C bland våra bilar. Anmäl Dej så fort som möjligt så vi kan organisera oss på ett bra sätt.

För att Ni ska få känslan av hur det kommer att bli så lägger jag med några bilder.

länk till fler bilder:

http://www.alfaromeo.org/Senaste/Minagallerier/tabid/98/userid/294/egalid/459/edgmid/490/egalpage/1/Default.aspx

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

Håkan Andersson
    Deltagare

Men hallå! En Bertone, en 159, en GTJ och en 916 GTV – är det allt vad Alfisti i Mälardalsområdet och Club Alfa Romeo kan ställa upp med??? Ska vi tacka nej till Arlandafestivalen och lämna återbud till generalagenten??? Jag kan förstå att det inget blev i fjol när festivalen var okänd och det var pissväder. Men nu vet vi att alla klubbar av någon betydelse är med och ställer ut flera hundra vackra bilar och att det är ett fungerande arrangemang av god klass. Väderprognosen är strålande. Så vad är problemet???

Håkan Andersson
    Deltagare

10-17 Entré 150:-/bil. Då får man också tre nummer av Auto Motor & Sport. Utställda bilar självklart gratis.

Håkan Andersson
    Deltagare

Kl 16.00 kan man hänga med på årets sportbilskortege med kafé Rosenhill som mål.

Om det behövs fler bilar så kan jag vara med en 916 Spider.

Axel Lindgren
    Deltagare

Vi behöver fler bilar, så du är mer än välkommen. Gå gärna in och anmäl dig till aktiviteten på följande länk:

http://www.alfaromeo.org/aktivitete…tival.aspx

Axel Lindgren

Håkan Andersson
    Deltagare

Fem bilar är alldeles för lite!

Nu får Ni skärpa Er! Det är inte möjligt att bara dyka upp på lördag morgon. Ni måste anmäla Er på hemsidan eller kontakta Axel eller mej. Har vi inte större intresse än så här så blir vi tvungna att backa ur.

Kom igen nu! Någon i styrelse eller banmötesgrupp kanske kan göra en liten insats? 

Hej! Ni kanske ska sätta ut evenemangs förfrågan  på Facebook, där värkar det som att det är många som kollar,bara en ide…..

Håkan Andersson
    Deltagare

Jag uppdaterar det. En kamrat har redan lagt det i sin grupp och jag har själv lagt ut det på min time line.

Det brinner i knutarna! Axel vill inte ge upp utan kommer att genomföra detta om han så blir tvungen att stå där själv…

Ställ upp nu!

Axel Lindgren
    Deltagare

Det ligger på min tidslinje nu också.

Till er som planerar att åka och kommer ifrån södra sidan av Stockholm så tänkte vi ha en liten uppsamling vid OK Västbera kl 07:00 på lördag morgon. Jag och Per-Arne Bergqvist bestämde oss för att utgå därifrån tidigare ikväll. Meddela gärna här i tråden alt slå mig en signal eller sms, 070-929 77 40, om ni vill träffas där.

Axel Lindgren

uppar den här tråden. Tror det blir en fin utflykt men en massa håriga åk på plats. Själv funderar jag på om jag ska bidra med 1600 eller 1300 kubikcentimetrar.

Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj

Axel Lindgren
    Deltagare

Det är helt upp till dig att välja, Classe! Det är ju ett angenämt problem när man kan välja vilken bil man ska ta till träffen.

Jag kommer att trycka upp ca 100 A4-flyers med lite information om klubben för utdelning.

Kan du vara på plats 07:45 vid Ica Maxi Arlandastad?

Axel Lindgren

Så nära men ändå inte..Jobbar hela helgen 7-19 på Arlanda.  

Skulle va riktig kul att vara med!

Axel Lindgren
    Deltagare

Och så här såg det ut igår. Det blev ett väldigt lyckat arrangemang och vi fick som en av alla klubbar köra på parad och visa upp oss. Håkan blev intervjuad och skötte detta med bravur. Vi syntes och hördes verkligen igår och det är ju aldrig fel.

Axel Lindgren

Axel Lindgren
    Deltagare

Och här kommer mobilbilderna också.

.

Axel Lindgren

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.