Arlanda Bilfestival

Published by Håkan Andersson on

Forum Träffar Arlanda Bilfestival

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
  • Författare
    Thord Hägglund
    Deltagare

Fina bilder från en fin träff.

Var själv där med barnen, dock utan gtv:n av platsbrist för barnen, och var många fina sportbilar på plats.

En anledning till att uppslutningen kanske inte var den bästa, är att det är långt ifrån alla som har möjlighet att vara på plats redan klockan åtta på morgonen och sedan stanna hela dagen, och som jag misstänker gör att folk väljer att stanna hemma istället med risk att de blir inparkerade mm. Familjeliv tenderar ju att ta tid i anspråk.

I detta fall var det inga problem alls som jag såg det att komma senare och ansluta till övriga alfor, samt att det fanns gott om plats att lämna området, förstår att arrangören vill veta ungefär antalet bilar, men platsen som sådan ger stort utrymme för spontanbesök oavsett sportbil som man vill ställa ut.

Tack till Håkan och Axel för att ni drog i det hela, hade varit kul att vara med, men tiden fanns inte tyvärr för min del för en heldag.

Daniel Briander
    Deltagare

Tittade mer än jag fotade tyvärr, trevlig dag som hade medåkningen i en Ferrari F430 Scuderia som solklar höjdpunkt 

Håkan Andersson
    Deltagare

Tack för en trevlig dag. Vi blev ju till sist 10 bilar på klubbplatsen. Det var uppenbart att det fanns plats för ytterligare 40 Alfor som utlovat… Tio bilar var också vad vi fick visa upp på “cat-walken” så det passade ju bra. Synd vi inte fick med 4 C:n. Det framgick av snacket med presentatören att den förmodligen blivit “Best-in-show”. Trots ett par hundra BMW, 50 Porsche och 15 Ferarri….. Men skam den som ger sej. Vi kommer igen till nästa år. (med 50 bilar och ett repeterat show-program. Klart att vi ska bli bästa klubb och ha blien som blir “Best-in-Show”.)

Många Bertone är ett önskemål eftersom Claes-Peters “lilla röda” gav många samtal av olika slag. En “bekännare” som var där med P-e 911 visade sej ha ett Bertoneprojekt i garaget. Avställd 1984! Han fick rådet att åka hem och sätta igång. En annan var en presumtiv köpare som gick igenom detaljerna i en annons på blocket med frågor bl.a. om uni-balls och casterstag. Tror han ringde säljaren innan han lämnade festivalen.

Lite synd att vi inte hade något värvningsmaterial till det halvdussin alfor som inte ställde sej i klubbområdet utan på sportbilsparkeringen. Jag utgår från att de gjorde detta för att de inte var medlemmar. En ny medlem gav vårt deltagande i varje fall.

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

Håkan Andersson
    Deltagare

Alfa 156 är en vacker bil! Vi kanske ska skapa en156-sektion så vi kan ha ytterligare 50 vackra alfor på plats

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.