Arne Wennerbrandt vem var det?

Published by Biörn Bladh on

Forum Allmänt Arne Wennerbrandt vem var det?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Biörn Bladh
    Deltagare

Hej!

Såg en dödsannons i DN idag där 98-årige Arne Wennerbrandt stilla insomnat. Den pryddes av CAR:s logga.

Nån som har en aning om vem det var? 

Torbjörn Wulf
      Deltagare

Hej Björn,
        Arne Wennerbrandt var en av klubbens grundare 1956, även om han inte alltid åkte alfa var hans hjärta med i Alfa och klubben.

Bo M. Hasselblad
        Deltagare

Som Torbjörn skriver var han en av klubbens grundare. Jag bifogar en artikel med en intervju med Hr Wennerbrandt som gjordes av Kaj Nyman och Laina Rosberg,. Den fanns publicerad i Klöverbladet nr 4 2006. (Edited: Länken verkar bara synas för inloggade användare)

Förutom att vara en av intiativtagarna till klubben utformade han också klubbens logga som fortfarande används.

Bo M. Hasselblad

Robert Hultman
          Deltagare

Kul läsning. Det känns bra att klubben har en så lång historia och att den är bevarad.

Två år kvar till 60-årsjubiléet. Restaurang Stenvillan i Sundbyberg, där det första mötet ägde rum enligt artikeln, revs 1968. Vad jag förstått av lite Googlande. På dess plats ligger nu ett hus i charmig DDR-arkitektur som inrymmer en ICA-butik. Snett mitt emot på Landsvägen ligger Story Hotel Sumpan och bredvid på andra sidan Humblegatan ligger restaurang Garbo.
            Något att ha i minne när det börjar dra ihop sig till jubileumsfirande, kanske.

Stockholm

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.