Årsmötet 2015

Published by Robert Hultman on

Forum Träffar Årsmötet 2015

• Detta ämne har 1 deltagare och 0 svar.
Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Robert Hultman
    Deltagare

Föreningens årsmöte hålls i år den 28 november i Göteborg. Det kan kännas långt till dess men tiden går fort när man har kul. Dessutom ska eventuella motioner till årsmötet vara styrelsen tillhanda senast den 31 oktober. (“Förslag från medlem skall vara styrelsen tillhanda senast fyra veckor före årsmötet. Styrelsen skall till årsmötet avge skriftligt yttrande över förslaget.” Så står det i stadgarna).

Men man får komma med förslag innan sista dagen. Jag kan tipsa om att styrelsen har ett möte planerat den 24 oktober. Motioner som kommit innan dess kommer att behandlas på det mötet. De som kommer efter får styrelsen behandla per telefon och mejl.

Ett annat tips när det handlar om förslag till årsmötet är att göra det väldigt tydligt vad du vill att årsmötet ska fatta för beslut. Argumentera gärna för ditt förslag i texten men var kortfattad och koncis i ditt förslag till beslut. 

“Jag föreslår att årsmötet beslutar:
    att bygga en egen racerbana under 2016
    att banan ska ligga i Stockholmstrakten och
    att banan ska heta Alfa-banan”

Om du vill ha hjälp att formulera ett förslag till årsmötet får du gärna höra av dig till mig eller någon annan i styrelsen. 

Stockholm

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.