Åtkomst spolarbehållare Stelvio?

Published by Jens Mörch on

Forum Teknik Åtkomst spolarbehållare Stelvio?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Jens Mörch
    Deltagare

Hej min spolarbehållare/slang läcker  (efter reparation). Skall köra till italien på torsdag (24 aug 2023). Lite panik därmed. Allt är dolt av paneler.Vilken panel börjar jag med? Måste jag ta bort hjulet? Det är säkert en dold slang som inte skruvades fast ordentligt. Tacksam för hjälp/ Jens

Jag är kanske inte till stor hjälp, men har för mig att på Giulian sitter behållaren i vä hjulhus, baktill mot kupén under innerskärmen. Kan bara anta att Stelvion har samma layout? Du får ingen ledtråd av läckaget? Ser varifrån det droppar? I värsta fall, ring verkstan, de har koll på vart de varit och skruvat….

Googlade lite… Verkar som att behållarna kan spricka. Har de kanske försökt laga den? Min teori om placering verkar stämma, men kom på att kikar du var påfyllningsröret sticker iväg så vet du var behållaren är. Ser ut som en platt formgjuten behållare på bilderna. Såg priser på runt 1 300 på behållare.

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Jens Mörch
      Deltagare

Tack för respons. Löste det – det visade sig att det läckte vid pumpen. Tätade och satte fast. Spolarvätskan kom ut via tröskeln, under framdörr. Nu bär det av till Formel 1, Monza och Alfa museet. Undra vilken bil det är som presenteras 30 augusti. En 6C?

Skönt att det löste sig. Det låter som du ska på en drömresa… du får väl passa på och kika på vad de släpper för variant om du är kvar där när det händer. Trevlig resa 😎

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.