Autobianchi

Published by Christopher Åberg on

Forum Övriga Italienska märken Autobianchi

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare

Hej!

Det var bra längesedan jag skrev här. Jag har varit medlem tidigare och haft ett par Alfa 156. För en sisådär tio år sedan hade jag en Lancia (Autobianchi) A112 Junior, som jag i ett infall av total dumhet sålde. I helgen skannade jag Blocket, som så många gånger förut, i hopp om att finna en gammal GTV eller i värsta fall en BMW 635 csi till vettigt pris. Som tur var gjorde jag inte det, utan lyckades hitta en A112 Abarth -84! Den är i rätt bra skick dessutom. Jag hade bestämt mig innan jag satte mig i bilen och åkte och tittade på den. Det hade nog krävts ett hål rätt genom dörren eller något liknande för att jag inte skulle ta den. 🙂

Med på köpet fick jag finfina nylackade Cromodora CD30 i magnesium också. Mannen jag köpte pärlan av var en riktigt trevlig bekantskap som hade flera tjusiga bilar och var en entusiast och bilnörd med en illa dold dragning åt det italienska, så det kändes riktigt bra! 

Nu är det ingen Alfa, men jag funderar på att bli medlem igen ändå och kanske åka på lite träffar. Det är dåligt med Autobianchiklubbar i Sverige om man säger som så, och fler Alfor kommer det säkerligen också att bli någon gång! 

Jag bjuder på en bild så länge, kan slänga upp fler om det finns intresse.

Henrik Ahnfeldt
    Deltagare

Jamenjävlar vad kul Jag har haft flera 112or. Underbar bil. Den sista var en som många nog minns med handtag på taket och en Marsupilami lackad på sidorna. Hade även en f.d. Lady cup som lyckats bli gatreggad tack vare bytt chassienummer hehe. FLER BILDER!!! Den är ju italiensk. Grattis till ett kul köp och den ser vrålfin ut på bilden.

(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63

Ett år senare… Magnesiumfälgarna hade helt fel ET tyvärr så de gick inte att köra med. Jag får väl köpa en Fiat 124 Spider också antar jag, så jag har någon bil att sätta dem på. 🙂

Jag råkade köpa en annan italienare i går. Ingen Alfa den här gången heller. En Maserati 3200GT med manuell låda blev det. Rätt skojig maskin.

Ja, nu har det gått ännu ett år. Autobianchin är kvar, Maseratin är till salu och en Giulia Quadrifoglio är på väg till Sverige! 

Fel forumdel, jag vet, men det känns bra att uppdatera tråden med ett nytt bilköp en gång per år. 😉

Henrik Ahnfeldt
      Deltagare

Är det bara jag som dreglar och fäller en tår när jag ser en a112? Jag dreglar gärna till flera bilder, även om det är en alfaklubb. Det är ju en Autobianchitråd

Så, några bilder från i somras iaf. Tyvärr är det ju som sagt fel ET på magnesiumfälgarna, så de var jag tvungen att montera av igen. 🙁

En bonusbild på Maseratin också, från en trackday med Teknikens Värld:

Henrik Ahnfeldt
        Deltagare

Inlägg av Christopher Åberg på 2016-11-16 22:37

Tyvärr är det ju som sagt fel ET på magnesiumfälgarna, så de var jag tvungen att montera av igen. 🙁

Skulle sitta finfint på min x19a

Jag tycker faktiskt att det är en av de vackraste bilar som finns. 

Besar Jashanica
          Deltagare

Du är absolut inte ensam om att dregla!

Denna har flyttat in i garaget och vill-ha-begäret är through the roof!

Jag nöjer mig med en svart med 

GTV6 3.0 GP... | http://www.garaget.org/Besar

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.