Automatlåda Giulia bensin 200 hk

Published by Per Setterberg on

Forum Allmänt Automatlåda Giulia bensin 200 hk

Visar 13 inlägg - 31 till 43 (av 43 totalt)
  • Författare
    Gustav Holmdahl
    Deltagare

Måste säga att “bara” Super är rätt bra utrustat ändå med tanke på vad man får. Men det är inte svårt att plocka på utrustning så man är uppe i drygt 400000 för en bil. Håller på och försöker klämma in vettig utrustning i en tjänstebilsbeställning. Förvisso får man lite rabatt, men 7,5 basbelopp sätter gränser för det roligaste. Man får trösta sig med att man har en kardanaxel i kolfiber åtminstone  Ska förresten bli kul att få provköra bensinarna snart. Giulias diesel är ok för att vara en diesel, men det är just en diesel 

Giulia 20 Super

Nihat Dizdar
      Deltagare

Inlägg av Gustav Holmdahl på 2016-11-24 09:06

Måste säga att “bara” Super är rätt bra utrustat ändå med tanke på vad man får. Men det är inte svårt att plocka på utrustning så man är uppe i drygt 400000 för en bil. Håller på och försöker klämma in vettig utrustning i en tjänstebilsbeställning. Förvisso får man lite rabatt, men 7,5 basbelopp sätter gränser för det roligaste. Man får trösta sig med att man har en kardanaxel i kolfiber åtminstone  Ska förresten bli kul att få provköra bensinarna snart. Giulias diesel är ok för att vara en diesel, men det är just en diesel 

Gustav, det finns bra möjligheter att få en kul bensinare innanför 7,5 basbelopp efter förhandling. Vet inte hur upplägget är för dig men utöver detta basbelopp brukar man få extrautrusta för ytterligare 20%, men som sagt det kan skilja åt från upplägg till upplägg.

Nihat Dizdar

Gustav Holmdahl
        Deltagare

Jag ska ta en förhandling med chefen först  Vi är en liten firma så det är rätt flexibelt. Med rabatt så är jag i närheten 7,5 basbelopp inkl tillval. Det finns förvisso tillval som jag gärna vill addera, men då drar det iväg. Har lagt till Xenon-paketet, paddlar, förarassistanspaketet och något till.

Giulia 20 Super

Magnus Berg
          Deltagare

Annars borde ju Veloce komma snart. Hade säljpremiär i Italien förra helgen. Klart snyggaste versionen av Giulia tycker jag. Kan ju dock vara så att den hamnar en bit ifrån 7,5 prisbasbelopp. 

Nihat Dizdar
            Deltagare

Inlägg av Magnus Berg på 2016-11-26 19:41

Annars borde ju Veloce komma snart. Hade säljpremiär i Italien förra helgen. Klart snyggaste versionen av Giulia tycker jag. Kan ju dock vara så att den hamnar en bit ifrån 7,5 prisbasbelopp. 

Har sett uppgifter på 405.000kr för Veloce diesel 210hk och 415.000kr för Veloce bensin 280hk, båda med 4-hjulsdrift. Veloce har en grad högre utrustning än Super, minns dock inte detaljerna. Alltså över 7,5 basbelopp oförhandlat (336.000kr 2017). Du får jobba på en tuff förhandling -20% ? så löser det sig för bensinaren, vilket jag gissar du suktar efter…..och vem gör inte det….?

Nihat Dizdar

Magnus Berg
              Deltagare

Inlägg av Nihat Dizdar på 2016-11-26 22:44

Har sett uppgifter på 405.000kr för Veloce diesel 210hk och 415.000kr för Veloce bensin 280hk, båda med 4-hjulsdrift. Veloce har en grad högre utrustning än Super, minns dock inte detaljerna. Alltså över 7,5 basbelopp oförhandlat (336.000kr 2017). Du får jobba på en tuff förhandling -20% ? så löser det sig för bensinaren, vilket jag gissar du suktar efter…..och vem gör inte det….?

Hoppas går ju, men jag tror på det när jag ser det. Kollar man på annonser för Veloce i Tyskland så ligger dom mellan ca 52-62000 euro.

Magnus Berg
                Deltagare

Inlägg av Magnus Berg på 2016-11-27 08:47

Inlägg av Nihat Dizdar på 2016-11-26 22:44

Hoppas går ju, men jag tror på det när jag ser det. Kollar man på annonser för Veloce i Tyskland så ligger dom mellan ca 52-62000 euro.

Såg att det faktiskt ligger uppe bensinvarianter för 40000euro, men med den kraftiga spridningen i pris så kan man fundera på vad en med lite normal utrustning kommer landa.

Sune Karlsson
                  Deltagare

Prislistan ligger uppe på alfaromeo.se. Veloce börjar på 405 för diesel och 415 för bensin. Utrustning skiljer mycket mellan länderna så det är ingen större idé att jämföra priser. 

Går det så går det...

Och som vanligt då det gäller bilpriser så existerar det nog inga “basutrustade” bilar itan alla som tas hit har nåt extra. 😉 Så man får nog alltid lägga på lite mera pengar. Men det är ju trevligt med extrautrustning…

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Nihat Dizdar
                    Deltagare

Nu så Gustav och alla andra nu finns 2st 200hk bensinare Super med automat + paddlar tillgängliga för 354′-360’kr på Blocket och finns i Kungsbacka med leveranstid i december!!!! Wow! Väldigt konkurrensmässigt och snabb levererans. Vilket julklappsläge ?

Nihat Dizdar

Magnus Berg
                      Deltagare

Inlägg av Nihat Dizdar på 2016-11-28 13:29

Nu så Gustav och alla andra nu finns 2st 200hk bensinare Super med automat + paddlar tillgängliga för 354′-360’kr på Blocket och finns i Kungsbacka med leveranstid i december!!!! Wow! Väldigt konkurrensmässigt och snabb levererans. Vilket julklappsläge ?

Undrar om det verkligen kan stämma att de har all den utrustningen för det priset? Auto Lounge har ju tiotalet till annonser på bensinare med liknande utrustning för helt andra priser (403′ – 475′)…och jag vet var jag hamnade i pris när jag plockade fram en med ungefär den utrustningen och det var betydligt högre än 354-360′. Enklast är väl att kontakta dem och hoppas att utr/pris stämmer i de annonserna! 

Gustav Holmdahl
                        Deltagare

Det låter bra att det äntligen finns en bensinare att provköra! 

Jag skall inte byta förrän i april/maj så jag får tyvärr vänta ett tag på min bil. Dags att lägga en beställning snart…

Giulia 20 Super

Gustav Holmdahl
                          Deltagare

Inlägg av Magnus Berg på 2016-11-28 13:52

Inlägg av Nihat Dizdar på 2016-11-28 13:29

Undrar om det verkligen kan stämma att de har all den utrustningen för det priset? Auto Lounge har ju tiotalet till annonser på bensinare med liknande utrustning för helt andra priser (403′ – 475′)…och jag vet var jag hamnade i pris när jag plockade fram en med ungefär den utrustningen och det var betydligt högre än 354-360′. Enklast är väl att kontakta dem och hoppas att utr/pris stämmer i de annonserna! 

Priserna ser ut att stämma med listan. Det är ju Super-utrustning plus några enstaka extragrejer om jag inte läst alldeles galet.

Giulia 20 Super

Visar 13 inlägg - 31 till 43 (av 43 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.