Avdragare styrled Bertone, tips?

Published by Johan Stenlund on

Forum Teknik Avdragare styrled Bertone, tips?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Johan Stenlund
    Deltagare

Håller på med att riva ur motorn ur min Bertone. Är det nån som har tips om en bra avdragare? Måste ju ur med den för att få ur motorn.

Igino Cazzola
    Deltagare

En så’n här använder jag: http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/article/xlarge/191254

Jag är fullständigt Räserskadad

Kenneth Larsson
    Deltagare

Jag har samma avdragare som Ice – funkar perfekt. Du behöver bara lossa parallellstaget på ena sidan. Men det brukar vara bra att ta ur det o snygga till + ta ner hjälpstyrsnäckan och renovera. Behöver säkert smörjas och fixas till – gör mycket på styrkänslan. Byt undre tätning i styrsnäckan med – brukar läcka olja där. Jag fick tipset att fylla med fett nederst närmst tätningen och sedan ha olja ovanför så det ska läcka mindre. Vet inte om det funkar. oljan brukar leta sig fram ändå på nåt jäkla sätt.

Johan Stenlund
    Deltagare

Tack grabbar, jo jag ser att det rinner ut lite olja ur styrningen. Där kan det nog behövas lite assistans hjälp av er experter framöver misstänker jag. Har inte hunnit vidare pga jobbresa.

Wille Roos
    Deltagare

Inlägg av Johan Stenlund på 2015-11-11 13:28

Tack grabbar, jo jag ser att det rinner ut lite olja ur styrningen. Där kan det nog behövas lite assistans hjälp av er experter framöver misstänker jag. Har inte hunnit vidare pga jobbresa.

Lite hjälp och bilder: Burman box

Wille R.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.