Avgasrör till Bertone

Published by Robert Hultman on

Forum Teknik Avgasrör till Bertone

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Robert Hultman
    Deltagare

Någonstans på avgasröret på min betronecupé finns ett läckage. Jag har inte tagit reda på riktigt var än, men någonstans i framändan (efter grenrören) bör det vara.

Alltså tänkte jag skaffa nytt avgas. Det är väl lika bra att byta hela, kan jag tänka. Har det gått hål på ett stället dröjer det säkert inte innan det gör det på något annat?

Men var hittar man avgasrör till bertonen? Det är ju inte den vanligaste bilmodellen.

Något man kan tänka på när man ändå är i farten? Jag har inte tänkt byta grenrör. Det är originalgrenrören som sitter på. Jag har förstått att en del bygger sina avgasrör efter liknande principer som Stepped Header-grenrör. Att rören successivt blir grövre(?). Är det något att ta efter?

Stockholm

kan du nog köpa lite överallt, Jonta på CC har säkert på hyllan i E-tuna, annars är har t ex Highwood Alfa och Alfaholics i UK.

Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj

Frank Pino
    Deltagare

Det här har du väl sett?

http://www.alfaromeo.org/K%C3%B6pS%C3%A4lj/Radannonser/TabId/130/advertitemid/1393/Avgassystem_till_Bertone_coupe.aspx

Jag har också ett komplett, men till 2000 GTV -73, helt, komplett, fast inte lika fräscht som den ovan.

Alfapino

Roger Forsberg
    Deltagare

Sorry men det avgassystemet är sålt, glömt att ta bort annonsen.

GTV 916 3.0 24V -97

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.