Avgassystem 156 v6…

Published by Crister Borg on

Forum Allmänt Avgassystem 156 v6…

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Crister Borg
    Deltagare

Slutburken har just blivit slut-burken… En ny kostar strax i 3000:- men jag hittade ett komplett system på Ebay för 1037:- fraktat till min dörr…! Undrar just om det är för bra för att vara sant. Det får vi se nästa vecka om/när det dyker upp! Men ska man ta bort mellandämparen och sätta ett rakt rör istället!? Nån som provat och hur låter det? Lite mer ljud vore kul men det är ju en bruks, så man vill ju inte bli lomhörd…

elCrillo Kalmar

Daniel Felton
      Deltagare

Ciao Christer,
        Okej, om det hänger på priset så kan jag rekommendera detta:
        http://www.jt-tuning.se/shop/default.aspx?tillsida=dept&groupid=9610&lng=SWE

De har tyvärr inga färdiga system till Alfa men till övriga märken låter det riktigt bra. Annars skulle jag rekommendera dig att köpa ett cat-back från Supersprint, Raggazzon, CSC eller liknande då jag tror det är den typen av ljud du är ute efter. Dock får du nog räkna med att betala mellan 5-8.000 kr då istället. Sedan finns ju även beg-marknaden. Bättre och större än vad man tror i vissa fall.

Lycka till!
        Daniel

Alfa Romeo - "Beauty is not enough Power for your control."

Johan Granath
        Deltagare

MIn erfarenhet är att bara plocka bort mellan ljuddämparen och köra med original slutburk är att det knapp är någon skillnade. Jag har både en original burk i bra skick samt en sportburk som kan köpas.

156 GTA Q2 SW -03

Håkan Andersson
          Deltagare

Det blir trevligare utan mellandämpare. Har använt Ragazzon rostfritt utan dämpare på alla mina 5 SW.  Rakt är ju inte röret precis…. Har en mellandel till 2.5 V6 med burk liggande. Skänkes eller bytes i Fagersjö eller 100:- på Skokloster. Kat till 164 V6 och slutburk till 147 finns också om någon är intresserad.

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

Crister Borg
            Deltagare

Synd att ni inte såg min köpesannons angående slutburk… Nu har jag redan beställt ett system…

elCrillo Kalmar

Nusret Ljevo
              Deltagare

Är det bakre ljuddämpare som gör det fina ljudet eller måste man satsa på hela avgas systemet?

Håkan Andersson
                Deltagare

En kass slutdämpare typ Walker förstör allt. Original blir trevligare bara med byte av mellanrör. Ragazzon låter bra och är avstämt. Har aldrig köpt bara slutburk.

Håkan Andersson
                  Deltagare

Johan: Vad är det Du har liggande? En original och en sport slutljuddämpare? Till vilken modell? V6 2,5 eller V6 3.2 GTA? Om det är original GTA eller sport 2.5 så kan Du väl maila mej på hands@minpost.nu

Daniel Briander
                    Deltagare

Jag är bra sugen på en roligare slutburk också, systemet är övrigt är bara några år med av snikigaste märket utan slutrör så det löste jag själv. Men man vill ju höra Busson lite mer 

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.