Avgassystem Alfa Romeo 145

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Teknik Avgassystem Alfa Romeo 145

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare

Hej! Jag är ägare till en alfa romeo 145 2.0 QV. 

Jag behöver byta hela avgassystemet men jag har svårt att hitta ett avgassystem som passar just denna typen. Priserna är galen i Holland har jag hela systemet under 250 euro. 

Kan ni hjälpa mig? 

Tack!! /Carro

Thomas Sjölin
    Deltagare

Vad menar du med  hela avgassystemet? Menar du även katalysatorn eller allt som sitter bakom den?

Du kan inte beställa från Holland då? När jag kollar runt är det ungefär samma pris på skruvat.se och mister-auto för allt bakom katalysatorn. Hos dem kostar det runt 2700 SEK. Billigare än så blir nog svårt.

Lars Persson
    Deltagare

Både misterauto och autodoc verkar ju ha

Med tur så är katalysatorn ok men resten är kass redan kört utan bakre dämpare men nu har den börjat låta mer.  Så ja nu behövs det byta. 

Du kan snart få mitt, ska peta dit ett Raggazon efter nyår 

Henrik Lindgren
    Deltagare

Nu blir jag lite nyfiken, vad har du för regnummer på din QV? Kan ju vara min gamla . Sen kan du glömma att hitta avgassystemet innanför landets gränser utan leva på blodkorv resten av året.  mr auto har ibland kan skruvat.se överaska. Annars är det bara att titta runt på olika webbutiker.

Mvh

Henrik

Som ägt 50% av reggade 145 QV i Sverige

Claes Hedemo
    Deltagare

50% av reggade 145QV, hur många är det? Jag har två i ladan. Båda avställda men trots allt reggade. Vet någon hur många det finns i landet.

Claes Hedemo

Henrik Lindgren
    Deltagare

Jag har sett siffran 6-7 st.. Jag har ägt 3 . En är skrotad efter ett möte med en annan bil.

Min är importerat från Holland. Den enda bilverkstad som jag kan lita på än så länge. Inte haft mycket tur med sånt i Sverige. 

Lars Erlandsson
    Deltagare

Jag har också haft en 2,0 QV, regnr RCA142, rena spjutet!

Lars iM

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.