Avgassystem för Spider (916)

Published by Kenneth Larsson on

Forum Teknik Avgassystem för Spider (916)

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Kenneth Larsson
    Deltagare

Eftersom bilen är en -96 börjar det tyvärr bli tid att köpa sig ett nytt avgassystem….

Kikade runt och finner att det inte är helt billigt och lite svårt att hitta nåt bra Ebay är min vän i nöden och jag hittade detta:

http://www.ebay.de/itm/370375664730?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

400 Eurosar hem till dörren och i rostfritt tycker jag verkar helt OK. Att man fått ner priset genom att hoppa över en av dämparna borde bidra till en rejäl ljudmatta bakom bilen. Tyvärr är det ju lite segt att lyssna på länge i Spidern – men idag har jag också bara 2 dämpare och inte 3 som Alfa tänkt sig.

Finns det andra tips så mottages dom tacksamt!

Selcuk Özgün
      Deltagare

Vill du verkligen ha en hög ljudnivå  i Spider? Jag föredrar hellre tyst när det är en cab. Jag behöver också byta avgas till nästa säsongen men det blir troligtvis en Imasaf från ebay.de för under 400 Euro. Jag köpte ett sånt för ca 5 år sedan till min 147. Jag gissar att det håller på en Spider som man bara kör på sommaren cirka 10-15 år.

Selcuk Özgün
        Deltagare

Skönt att bli kallad bambino när man är 50+.

Jag tror att jag registrerar mig med jämna mellanrum som ny användare.

Frank Witte
          Deltagare

Hur har det gått Kenneth? Om du tycker den är bra köper jag en också…

Kör hellre än bra

Mats Berg
            Deltagare

Inlägg av Frank Witte på 2014-08-07 20:34

Hur har det gått Kenneth? Om du tycker den är bra köper jag en också…

Tänk på vikten, Frank! Frostrritt är ett tungt material, du kanske måste avstå från många sköna pilsner. Säker  typ, två

Inget är svårt om man kan det.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.