Avsked efter 15 år
Published by Ninni Bergfors on
- Detta ämne har 26 svar, 18 deltagare, och uppdaterades senast 15 februari, 2015 kl. 16:05 av Igino Cazzola.
-
FörfattareInlägg
-
13 februari, 2015 kl. 16:55 #14818
Jag har bestämt mig för att inte förnya medlemskapet i år. Jag kan inte motivera nästan 500 kr per år med mitt nuvarande intresse. Hade det funnits ett billigare medlemskap utan tidningen hade jag varit kvar. Inte för att det är något fel på tidningen men jag har inte plats för fler tidningar. Och man kan ju inte slänga tidningar som man har betalat en massa pengar för.
Det har heller inte varit mycket aktiviteter som har intresserat mig de senaste åren. Jag kör inte bana eller kör fort utan gillar Alforna mest för att de är snygga.
Aktiviteter som Skokloster och Taxinge är förstås trevliga men har man varit med i 15 år börjar det kännas lite deja vu.Ninni
13 februari, 2015 kl. 17:54 #14819Nä, kom igen nu! 500 svenska Lire motsvarar ju bara en lätt kasse mat från Ica eller så… Fixa en sponsor annars om det bara är pengarna det handlar om… 🙂
13 februari, 2015 kl. 18:03 #14820Tråkigt att höra Ninni. Själv har jag hängt med nästan 25 år. Vet inte riktigt hur länge men jag köpte GTV:n 1989 så det måste ha hänt strax efter. Jag har inga planer på att lägga av.
Jag är som Du intresserad av träffar med vackra bilar utan att nödvändigtvis åka fort runt runt. Vi är några som på lite olika platser i landet börjat med mindre träffar en gång i månaden eller varannan vecka. Bara för att titta på bilar och snacka. Oftast blir det ett dussin bilar. De senaste åren har vi varit med på Arlanda Bilfestival där det är många hundra bilar och något dussin Alfor. Så förutom racing och tidning är det nog lite mer än Skokloster att välja på. Vi ska i år försöka få med ett gäng till Orsa för att krydda Kalle Moraeus vilda idé med en bilfestival efter midsommar där uppe. Vi måste visa att det finns mer än jänkare i trakten. Häng gärna med!
Hoppas vi ses längre fram.
Håkan i Fagersjö
Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.
13 februari, 2015 kl. 18:44 #14821Tack Ninni för att du tar upp vad CAR-medlemskapet ska innehålla. Själv är jag helt övertygad om att det finns många olika önskemål om vad vi vill ska rymmas däri. För egen del är hemsidans Forum det jag behöver och enda jag deltar i. Klart att man snålåka gratis där men det känns inte alls rätt i längden. Det kostar ju en del att hålla en levande hemsida fungerande. Banträffar och Skokloster o dyl är inget för mig och tidningen utgör väl en redan omtvistad och kostnadskrävande informationskanal.
I andra föreningar finns valet mellan fullmedlemskap och stödjande medlem. Vad tycker ni andra?
Sven L
13 februari, 2015 kl. 19:38 #14822Inlägg av Sven Lennartsson på 2015-02-13 18:44
Tack Ninni för att du tar upp vad CAR-medlemskapet ska innehålla. Själv är jag helt övertygad om att det finns många olika önskemål om vad vi vill ska rymmas däri. För egen del är hemsidans Forum det jag behöver och enda jag deltar i. Klart att man snålåka gratis där men det känns inte alls rätt i längden. Det kostar ju en del att hålla en levande hemsida fungerande. Banträffar och Skokloster o dyl är inget för mig och tidningen utgör väl en redan omtvistad och kostnadskrävande informationskanal.
I andra föreningar finns valet mellan fullmedlemskap och stödjande medlem. Vad tycker ni andra?
Jag håller med dig Sven, men varför inte ha tre olika nivåer på medlemsskapet: Nivå ett: stödjande medlem med rätt att logga in på hemsidan och deltaga i foruminlägg, lägga in annonser och så vidare men ingen papperstidning, däremot möjlighet att tanka ner tidningen på pdf-fil samt ingen rättighet att närvara på klubbens möten, Nivå två: nivå ett plus: papperstidningen samt rättighet att medverka på av klubben arrangerade träffar och möten (dock ej banmöten) och rättighet att rösta / deltaga på årsmötet, Nivå tre “VIP”, nivå två plus banmöten. Kan det vara nåt?
“5 hundra svenska lire” kan vara mycket peningar för alla Alfisti som måste vända på varenda lire för att få det gå runt, ska vi verkligen utesluta denna grupp i klubben pga av stelbenta medlemskapsavgifter?
mvh Frank
Alfapino
13 februari, 2015 kl. 19:57 #14823ursäkta men vad fan är en femhundring för ett intresse????? ett intresse har för att man har råd!!!!
13 februari, 2015 kl. 20:17 #14824Shit pomfritt inser att jag firar 21 år i CAR iår och har forfarande inte skrivit nåt i klöverbladet, kanske läge för det i helgen i stället för att skruva då
13 februari, 2015 kl. 21:14 #14825Låter tråkigt att utgiften känns hög.
Men slår man ut den per månad, runt 40kr/månad låter det inte så fasligt dyrt. Typ nån godispåse.
Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13
13 februari, 2015 kl. 22:36 #14826Jag har ju varit medlem i nu 30 år tror jag, vissa av dessa år har inte varit så väldigt feta, och har därför övervägt att betala medlemsavgiften eller julklappar till barnen. Medlemsavgiften har jag alltid betalt… nu så här i eftehand så ångrar jag inte mig:-) Men alla gör ju inte övervägningen åt detta håll och dessa hängivna medlemmar kommer vu ju att mista då. Så inför gärna differentierade medlemsavgifter så snart som möjligt!
Alfapino
13 februari, 2015 kl. 22:58 #14827Tack Ninni! Jättebra inlägg! Jag tror de flesta som lämnar bara slinker ut genom bakdörren utan att berätta varför. Den här typen av dialog är ovärderlig för klubben! Så tack för att du delade med dig och välkommen tillbaka när andan faller på igen!
I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.
13 februari, 2015 kl. 23:34 #14828Att betala 400 eller 500 kr har tror jag ingen större betydelse. Vi kör ju ändå bilar som inte räknas som dem mest ekonomiska. Vad det handlar om är att som medlem känna att man får ut något av sitt medlemskap. Ibland kanske man bara vill ta en paus eller så har man fått andra intressen. Men jag hoppas ni som hoppar av kommer tillbaka. Hur klubben skall vara kan man faktiskt till rätt stor del påverka själv också om man har tid och lust för det.
14 februari, 2015 kl. 01:31 #14829Ingen medlemskap 2015 för mig heller. Tidning som tidning – känns föråldrat faktiskt. Inga möten och ingen bana, hinner inte och har inte bil att visa just nu. Styrelsen skyddar varandra och roterar internt samt gamla medlemmar har alldeles för många fördelar jämförelse med “ny folk”. Orkar inte längre bry mig helt enkelt…
Ciao
14 februari, 2015 kl. 02:21 #1483040 kr per månad, även det är ju för mycket pengar om man inte tycker det ger någonting alls tillbaka. Är själv medlem både för min egen del och för att man på något sätt vill stödja klubben. Klubben värnar ju ändå om ens intresse om man nu är det minsta intresserad av Alfa Romeo.
Alfetta Gtv -77 | 33 P4 -91 | 33 SW -89 | 75TS -89
14 februari, 2015 kl. 07:52 #14831Inlägg av Daniel Erdeljan på 2015-02-14 01:31
Ingen medlemskap 2015 för mig heller. Tidning som tidning – känns föråldrat faktiskt. Inga möten och ingen bana, hinner inte och har inte bil att visa just nu. Styrelsen skyddar varandra och roterar internt samt gamla medlemmar har alldeles för många fördelar jämförelse med “ny folk”. Orkar inte längre bry mig helt enkelt…
Ciao
Att du inte hinner eller orkar kan jag köpa. Däremot så förstår jag inte vad du menar att vi skyddar varandra och roterar internt. Styrelsen är ju mer eller mindre utbytt om man jämför med vilka som satt där för 2år sedan. Är man intresserad av att vara med styrelsen så är det bara till att visa intresse. Det är ju vanligtvis inte så att folk står i kö för att vara med.
14 februari, 2015 kl. 08:07 #14832Känner man att klubben inte ger nåt är det såklart ingen idé att vara med heller. Det är ju bara att gå med på nytt om man ändrar sig.
Var och en får väl avgöra hur mycket en femhundring betyder men sen är det ju så att sådana medlemskap oftast ska förnyas när många har som sämst ställt. Femhundringen kanske skulle svida lite mindre om den skulle betalas i februari/mars istället?Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.