Axeldamask innre 155 ts

Published by Henrik Ahnfeldt on

Forum Allmänt Axeldamask innre 155 ts

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Henrik Ahnfeldt
    Deltagare

PANIK! Upptäckte nyss att den är spräckt och har bara morgondagen och torsdag kväll på mig att byta. Någon som har liggandes i Stockholm?

Bilen lastas för finalrace på torsdag kväll.

Ring 0708-373 373

(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63

Benny Steen
      Deltagare

trasig damask är ingen showstopper. hittar du ingen reserv så peta in fett i knuten och sedan några varv med silvertejp runt. Det håller för race.

Ragnar Rosengren
        Deltagare

Med mycket möda och stort besvär (nytt mekar-territorium för rookien här…) bytte jag min inför Kullen 2. Efter träningarna på lördagen hade den pajat igen, på samma ställe, dvs spricker upp längs inre klämman (buntband numera).  Finns inga nya original att få som jag förstått det.

Sen gick bil-j-n så dåligt att jag åkte hem istället för på banan på söndagen av det skälet, inte damasken…  bilen kändes lite matt först, gick ibland lite extra skabbigt på tomgång, och när jag körde in den i garaget hemma var definitivt inte alla cylindrar med och hjälpte till.

156 2.0 TS Challenge (Gruppo N Olanda), #77 CAR Challenge klass III

Henrik Ahnfeldt
          Deltagare

Inlägg av Ragnar Rosengren på 2016-09-14 14:40

Med mycket möda och stort besvär (nytt mekar-territorium för rookien här…) bytte jag min inför Kullen 2. Efter träningarna på lördagen hade den pajat igen, på samma ställe, dvs spricker upp längs inre klämman (buntband numera).  Finns inga nya original att få som jag förstått det.

Sen gick bil-j-n så dåligt att jag åkte hem istället för på banan på söndagen av det skälet, inte damasken…  bilen kändes lite matt först, gick ibland lite extra skabbigt på tomgång, och när jag körde in den i garaget hemma var definitivt inte alla cylindrar med och hjälpte till.

Att den går sönder just där beror nog på att klämman sitter för hårt. Mekonomen fixade hem en damask på tre timmar så nu är den ihop igen. Surt med motorn

(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.