Bakrutetorkare Alfa Romeo 156 SW
Published by Hans-Ulric Josefsson on
- Detta ämne har 12 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 4 mars, 2017 kl. 18:48 av
Hans-Ulric Josefsson.
-
FörfattareInlägg
-
3 april, 2015 kl. 15:11 #28364
Hans-Ulric Josefsson
DeltagareHej
Gummit har gjort sitt och behöver bytas. Byter man bara gummit eller hela torkardelen?
Hans
Alfa Romeo och Maserati från 60-, 70-, 90- och 00-talet
3 april, 2015 kl. 17:43 #28365Crister Borg
DeltagareBara gummit om du menar torkarbladet.
elCrillo Kalmar
3 april, 2015 kl. 18:01 #28366Hans-Ulric Josefsson
DeltagareTack, stämmer att det är torkarbladet som är dåligt
Alfa Romeo och Maserati från 60-, 70-, 90- och 00-talet
3 april, 2015 kl. 19:48 #28367Rickard Bergh
Deltagaredet säljs som en enda enhet. men du kan säkert öpa ett billigt torkarblad o ta gummit från för att sätta på din bak torkare..
Alfa specialisten / Key Account Manager för Hella Gutmann Solutions- Sweden
3 april, 2015 kl. 21:30 #28368Ottar Malm
DeltagareMekonomen säljer refillgummi för 87 kr. Det är modellspecifikt för 156sw från Valeo.
4 april, 2015 kl. 00:20 #28369Mikael Bengtsson
DeltagareInlägg av Ottar Malm på 2015-04-03 21:30
Mekonomen säljer refillgummi för 87 kr. Det är modellspecifikt för 156sw från Valeo.
nja så modellspecifika är dom inte men det går bra att montera man klipper bara gummit i den längd som behövs, funkar på i princip alla torkare av “traditionell” typ
4 april, 2015 kl. 15:56 #28370Hans-Ulric Josefsson
DeltagareKlart, var på Mekonomen Värmdö och köpte bara gummit, busenkelt att montera. 56 kr
Alfa Romeo och Maserati från 60-, 70-, 90- och 00-talet
4 april, 2015 kl. 20:46 #28371Ottar Malm
DeltagareInlägg av Mikael Bengtsson på 2015-04-04 00:20
Inlägg av Ottar Malm på 2015-04-03 21:30
Mekonomen säljer refillgummi för 87 kr. Det är modellspecifikt för 156sw från Valeo.
nja så modellspecifika är dom inte men det går bra att montera man klipper bara gummit i den längd som behövs, funkar på i princip alla torkare av “traditionell” typ
Det stod i alla fall Alfa Romeo 156 på kartongen till det jag köpte för ett par veckor sen. Modellanpassad förpackning…
5 april, 2015 kl. 13:59 #28372Mikael Bengtsson
DeltagareInlägg av Ottar Malm på 2015-04-04 20:46
Inlägg av Mikael Bengtsson på 2015-04-04 00:20
Inlägg av Ottar Malm på 2015-04-03 21:30
Mekonomen säljer refillgummi för 87 kr. Det är modellspecifikt för 156sw från Valeo.
nja så modellspecifika är dom inte men det går bra att montera man klipper bara gummit i den längd som behövs, funkar på i princip alla torkare av “traditionell” typ
Det stod i alla fall Alfa Romeo 156 på kartongen till det jag köpte för ett par veckor sen. Modellanpassad förpackning…
ok dom jag har haft och bytt har varit mer universal dock inte varit några problem att byta man har bara klippt den i rätt längd men då finns det tydligen dom som är färdigklippta också.
4 mars, 2017 kl. 16:45 #28373Hans-Ulric Josefsson
DeltagareNY FRÅGA?
Bakrutetorkaren har slutat fungera men instruktionsboken ger ingen vägledning om säkringar, verkar som boken bara gäller för sedanbilar och inte sportwagon. Finns det separat säkring för bakrutetorkaren eller är den gemensam med framrutetorkarna eller annat?
Tack på förhand
Alfa Romeo och Maserati från 60-, 70-, 90- och 00-talet
4 mars, 2017 kl. 16:57 #28374Thomas Sjölin
DeltagareEfter en snabb googling hittade jag en tråd på alfaowner där det sägs att det är samma säkring som för vindrutetorkarna. Troligen är det alltså motorn till torkaren som gett upp. Ska dock inte svära på detta, kanske ska springa ner i garaget och kolla hur det ser ut på min 156SW.
4 mars, 2017 kl. 17:52 #28375Rickard Bergh
DeltagareInlägg av Hans-Ulric Josefsson på 2017-03-04 16:45
NY FRÅGA?
Bakrutetorkaren har slutat fungera men instruktionsboken ger ingen vägledning om säkringar, verkar som boken bara gäller för sedanbilar och inte sportwagon. Finns det separat säkring för bakrutetorkaren eller är den gemensam med framrutetorkarna eller annat?
Tack på förhand
inget ovanligt att den kärvar i axlen från motorn genom rutan och ut till torkararmen.. det ärgar och blir till slut så tajt att den inte funkar. har gjort rent på ett par st själv när jag hade min verkstad och det fungerade. annars är det byte som gäller. får du ström fram till motorn så ligger garanterat felet i axelen från motorn och ut till armen.
Alfa specialisten / Key Account Manager för Hella Gutmann Solutions- Sweden
4 mars, 2017 kl. 18:48 #28376Hans-Ulric Josefsson
DeltagareTackar,
Då är jag med, antingen byte motor eller göra rent axeln.
/ HansAlfa Romeo och Maserati från 60-, 70-, 90- och 00-talet
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.