Baksäte GTV / GT

Published by Andreas Johannesson on

Forum Allmänt Baksäte GTV / GT

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

Hej
    Letar efter första Alfan o undrar lite över baksätet i GTV och GT’n.
    Vilken av modellerna har rymligast baksäte?
    Vad är maxlängden för att få plats?
    Vill kunna åka om hämta barnen från skolan.

Tacksam för svar

/Andreas

Peter Braun
    Deltagare

Om det är 916 GTV du tänker på så är baksätet mer nödsäten. Funkar nog ok med barn. GT har ett mycket bättre baksäte där även vuxna kan sitta och ryggstöden bak kan fällas. Bagaget är också mycket bättre på GT som är på 320L och har en bagagelucka där även bakrutan följer med.

Gustav Holmdahl
    Deltagare

Jag är 180 cm och har suttit bak i en GT. Det är väldigt liten marginal till taket, men det går.

Giulia 20 Super

herregud hehe! Här finns ingen diskussion – 916 GTV baksäte är ett alldeles utmärkt ställe att sätta necessären på eller visitkortsbunten. Dock ska människor inte försöka använda det i någon större utsträckning!

GT däremot är som namnet säger: En riktig Gran Turismo! Här snackar vi långfärdsbil med gott om utrymme. Man sitter fyra vuxna bekvämt för att vara en lite sportbil, jag är 180 och sitter utmärkt bakom ”mig själv” med både gott om utrymme för benen, fötterna och huvudet. Jag kunde tom skjutsa svärföräldrarna utan större klagomål och då har den ena dåliga knän och den andra diskbråck.

Ska folk skjutsas välj GT. Ska det handlas på IKEA välj GT, ska du köra långt i riktig klass välj GT, ska folk torteras och hånas – mångla in dom i en GTVs baksäte!

'06 GT 3.2L '00 Zender 166 3.0 GTAmodifierad ’70 Berlina räser

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.