Banmötessäsongen 2016

Published by Sune Karlsson on

Forum Bankörning Banmötessäsongen 2016

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    Sune Karlsson
    Deltagare

Efter en hel del pussel och en nära-döden upplevelse med en dubbelbokning av klubbens 60-årsjubileum och tvådagarsmöte på Kinnekulle samma helg är banmöteskalendern för 2016 klar.

• 14/5, Gelleråsen med gästspel av Corsa Italiana
      • 18/6, Vi gästar norrmännen på Rudskogen
      • 8/7, Kinnekulle I med licenskurs
      • 20-21/8, Kinnekulle II, dubbelmöte och putsträff
      • 17/9, Säsongsfinal på Mantorp Park

Väl mött önskar banmötesgruppen!

PS. För den som (i likhet med banmötesgruppen inte har full koll) är 60-årsjubileet den 13-14/8.

Går det så går det...

Blir det någon licenskurs i år? Måste ta tag i det så man kan köra i A eller B igen.

Hurra för banmötesgruppen! Nu gäller det bara att få liv i bilen igen också…

Sune Karlsson
      Deltagare

Inlägg av Michael Gunnarson på 2016-01-26 07:44

Blir det någon licenskurs i år? Måste ta tag i det så man kan köra i A eller B igen.

Licenskursen blir 8/7 på Kinnekulle. Första posten uppdaterad med detta.

På Gelleråsen går det att köra med Prova på-licens (får bara användas en gång per år) och sen tar man licens på Kullen. 

Går det så går det...

Inlägg av Sune Karlsson på 2016-01-26 09:13

Inlägg av Michael Gunnarson på 2016-01-26 07:44

Licenskursen blir 8/7 på Kinnekulle. Första posten uppdaterad med detta.

På Gelleråsen går det att köra med Prova på-licens (får bara användas en gång per år) och sen tar man licens på Kullen. 

Låter perfekt, så får det bli

Björn Ek
        Deltagare

Det ska bli sjukt kul att äntligen få köra hos Norrmännen och på galet fina Rudskogen! 2016 here we come! 

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Mattias Rehn
          Deltagare

Vad kul att schemat är presenterat, bra jobbat. Kommer bli kanon.

Har en fråga ang det norska banmötet. Jag som är en glad amatör när det gäller banåka, dvs saknar licens, undrar om vi kör under norskt arrangemang, och vilka regler som gäller och då framförallt licensregler? Kommer banmötesgruppen ansvara för anmälningarna alt. information, eller ska vi anmäla oss till norrmännen direkt och då söka informationen hos dem? Naturligtvis kommer jag anmäla mig till licenskursen på Kinnekulle men är också intresserad av Rudskogen, och om jag då redan kört ett banmöte (Gelleråsen) så kanske jag inte får köra på Rudskogen. 

Mvh

Mattias

Karl Sandler
            Deltagare

Wow vilket härligt upplägg för 2016! Stort tack till banmötesgruppen!  

Gabriel Eriksson
              Deltagare

Rudskogen! Härlig bana som man får hoppas många tar chansen att testa nu, väl värd att åka en bit för. =)

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Sune Karlsson
                Deltagare

Inlägg av Mattias Rehn på 2016-01-26 18:07

Har en fråga ang det norska banmötet. Jag som är en glad amatör när det gäller banåka, dvs saknar licens, undrar om vi kör under norskt arrangemang, och vilka regler som gäller och då framförallt licensregler? Kommer banmötesgruppen ansvara för anmälningarna alt. information, eller ska vi anmäla oss till norrmännen direkt och då söka informationen hos dem? Naturligtvis kommer jag anmäla mig till licenskursen på Kinnekulle men är också intresserad av Rudskogen, och om jag då redan kört ett banmöte (Gelleråsen) så kanske jag inte får köra på Rudskogen. 

Mvh

Mattias

Kul att du är sugen på Rudskogen! Just nu vet vi inte så mycket om hur det kommer att fungera rent praktiskt men vi återkommer med mera information så snart som möjligt.

Går det så går det...

Mattias Rehn
                  Deltagare

Inlägg av Sune Karlsson på 2016-01-26 22:36

Inlägg av Mattias Rehn på 2016-01-26 18:07

Mvh

Mattias

Kul att du är sugen på Rudskogen! Just nu vet vi inte så mycket om hur det kommer att fungera rent praktiskt men vi återkommer med mera information så snart som möjligt.

Tjusigt, tack för svar Sune.

/Mattias

Hei til alle Alfisti i CAR Svezia, og takk for sist!
                    KARN (klubb Alfa Romeo Norge) har den store glede å ønske velkommen til Car Challenge og banmöte på Rudskogen 18. juni.
                    KARN har ikke så flott struktur for påmelding, betaling og arrangement som Banmmötesgruppen i CAR har gjennom denne hjemmesiden, men vi lærer stadig av dere i CAR og har som målsetting å bli like proffe som dere. Selv har jeg jo hatt gleden av å besøkt dere på banmöten diverse ganger de siste årene. 

Vi kommer til å ha påmelding til Rudskogen 18/6 på http://www.corsaitaliana.no. Betalingen skjer direkte ved oppmøte på banen, enten med kontant betaling eller med kredittkort.
                    I Norge løser vi som kjører banmöten engangslisens for hvert løp, en ordning som er formalisert gjennom Norges Bilsportforbund. Vi har ikke krav om lisenskurs. Engangslisensen kostet i 2015 NOK 200,-, så kommer avgiften for kjøring i tlllegg, i 2015 kr 1000,-vi kommer tilbake til de korrekte beløpene nå i 2016. 

Det gjøres teknisk kontroll av bilene inkl måling av bremsevæsken og støymåling. 
                    Vi deler i to heat etter hastighet på bil/sjåfør dersom vi blir så mane biler at ikke alle kan kjøre samtidig. Vi har banen fra kl 08-20, så det blir rikelig med kjøretid. Nederst er en typisk kjøreplan for en dag på Rudskogen.

Det er krav til hjelm og lange tekstiler på armer og ben i naturfiber, men ikke krav til kjøredress. 
                    KARN håper at dere kommer med mange biler til både Challenge og banmöte!  Så sees vi første gang på Gelleråsen i mai!

Salute!

Egil Johannesen
                    viseordförande KARN

.

Sune Karlsson
                    Deltagare

Härligt Egil! Ska bli riktigt skoj!

Går det så går det...

Någon som vet hur det går för Anderstorp? Finns banan kvar?

C.R.T - Carbonara Racing Team #36

Debut 2021: Plats 10, Klass III
                      2022: Plats 5, Klass III
                      2023: Plats 3, Klass III

Marcus Helgesson
                      Deltagare

Nån som vet hur man anmäler sig till banmötet i norge? Inte tävlingsklasserna.

Marcus

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.