Bästa bärarmarna till 156?

Published by Thomas Sjölin on

Forum Teknik Bästa bärarmarna till 156?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Thomas Sjölin
    Deltagare

Nu är jag lite lat. Jag vet det har varit uppe trådar i ämnet men frågar ändå, det kan ju dessutom dykt upp ännu bättre alternativ sedan det skrevs om det senast.

Det har börjat “gneka” i framvagnen på min 156 så jag antar det börjar bli dags för bärarmsbyte igen. Vill ju då ha så bra grejor som möjligt så det håller ett tag, den har bara gått 4000 mil sedan de byttes senast. Vet inte hur pass bråttom det är, jag fick iaf ingen anmärkning när jag besiktigade för ett år sedan och så fort ska de väl inte haverera att den inte går igenom nu när jag ska besiktiga igen?

Iom att jag inte har tillgång till lyft längre så har jag inte kunnat kolla status på dem själv.

Så, tar gärna emot tips på var jag hittar bästa delarna.

L-G Westling
    Deltagare

Är dom inte glappa än så går det bra att “köpa ” sig lite tid med hjälp av en bra siliconspray son smörjer upp gummibussningarna. Annars är det helt rätt tänkt att köpa god kvalitet då jobbet att byta är trist, har dock inget förslag. Jag köpte på Mekonomen och utnyttjade åtminstone en gång deras produktgaranti då länkarna första gången tog slut väldigt snabbt.

lgw

Stefan Atterhall
    Moderator

Original är bäst, men också dyrast. Dock inte så dyra som många vill påstå.

Klassegrare CAR Challenge (kl. II) -- 2019, 2017 och 2016!
    Följ framfarten - Bilder: Instagram | Resultat: Speedhive, Alfaromeo.org | Racefilm: Youtube

Alfor för tillfället
    147 3.2 V6 GTA -04 -- #16 CAR Challenge kl. II (Projekttråd .org)
    156 SW 2.5 V6 TI -05
    Sprint 1.7 8V Veloce -87 (Projekttråd Alfapower.nu)

Thomas Sjölin
    Deltagare

Får försöka hitta en lyft någonstans så jag kan kolla statusen på dem iaf. På OK här har de bara lyft man kör upp på, svårt bryta och så då.

De som finns på alfisti.net är väl original, eller?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.