Bästa fälgrenovering vart?
Published by Daniel Felton on
- Detta ämne har 7 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 6 maj, 2015 kl. 12:42 av
Sune Karlsson.
-
FörfattareInlägg
-
31 mars, 2014 kl. 17:02 #44311
Ciao Alfistis,
Jag har två uppsättning Team Dynamics Diablo 17″-fälgar varav den ena som jag har planer på att renovera.Jag har hittills varit i kontakt med Autoproffs, Fälgfixarna och Intera för prisuppgifter, varav endast Intera givit mig det.
Så till min fråga, först och främst undrar jag om det finns någon som har renoverat sina fälgar i Östergötland och vart i sådana fall? Jag skulle helst se att få göra det här, då jag själv bor i Linköping, men huvudsaken är att det blir bra gjort. Så alla förslag på bra firmor i närheten och i resten av landet mottages varmt.
Jag hade hoppats på att det skulle gå att få fälgarna renoverade och köpa nya däck för under 10.000kr.
Tack på förhand!
DanielAlfa Romeo - "Beauty is not enough Power for your control."
31 mars, 2014 kl. 18:31 #44312Miros mekaniska i Örebro fixade en fälg till min Brera. Den var ganska illa kantstött, djupa repor från trotoarkant. Resultatet blev toppenbra!! Gick inte att se minsta spår av tidigare skador. Ingen skillnad i färg mot de övriga fälgarna. Gick att se att den lagade fälgen såg “nyare” ut än de övriga.. dvs saknas slitage och matthet i lack. Kan verkligen rekommenderas!!!
http://www.mirosmekaniska.com/
Nu: AlfaSud. Alfa 90. Då: 3*75turbo 164Q4 2*147 156 Brera 3.2 Sud Ti. Spider 916 V6. 159SW Tbi
31 mars, 2014 kl. 18:40 #44313Tack för tipset Anders!
MER MER MER!!
Alfa Romeo - "Beauty is not enough Power for your control."
31 mars, 2014 kl. 19:08 #44314Miros gjorde i ordning fälgbanorna på en bekants BBS-split. Perfekt jobb… Intera hade renoverat fälgbanorna på dom fälgar som satt på min lekbil när jag köpte den. Det jobbet var inget vidare gjort. Var helt fel finish på den polerade fälgbanan jämfört med originalutseendet.
Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17
1 april, 2014 kl. 09:02 #44315Den skadan du har på bilden är INTE svår att fixa. Mekanisk verkstad kan svetsa på nytt material och jämna ut ytan. Sen får vattenslip och polertrissa göra resten.
1 april, 2014 kl. 10:14 #44316Nejdå, det vet jag. Bilden är från den bra uppsättningen, där endast den fälgen är skadad.
Den andra uppsättningen är brutalt misshandlad (inte av mig) som jag köpte billigt i vintras.
Alfa Romeo - "Beauty is not enough Power for your control."
6 maj, 2015 kl. 12:02 #44317Gör ett litet tråd lyft
!
Hur gick det och vem fick göra jobbet?
Jag har en uppsättning Melberfälgar som skulle behöva lite TLC, jag funderar på att lämna dom till Mirros Mekaniska och vill gärna ha lite feedback. Fler förslag tas gärna emot också. Behöver inte vara toppfinish på dom, men lite bling är ju kul
.
Inget är svårt om man kan det.
6 maj, 2015 kl. 12:42 #44318Kan också rekommendera Miros mekaniska. Dom har gjort ett bra jobb på fälgar jag lämnat till dom.
Går det så går det...
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.