Batteri/generator

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Teknik Batteri/generator

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

Jag har ett batteri som är kass eller så har jag en generator som är det. Kollade med instrument som visade att laddningen inte var ok, mätaren visade lite under markeringen för ok. Är det så då att det ovillkorligen är generatorn som är slut eller kan batteriet vara så dåligt att det inte tar laddning? Har laddat ett par gånger och sista gången markerade laddaren “fulladdat” efter en liten stund utan att det var det. Just nu står det på laddning igen med däntagna poler, får de om det gör någon skillnad. Man vill ju helst bara byta det som behövs och inte byta för att utesluta del för del. Någon som vet något om generatorbyte? Verkstadskostnad? Bilen är en 156 JTS 2.0

/Christer Persson

Rikard Olson
    Deltagare

Prova med att låna ett annat batteri. Att byta generator på en 156:a är ingen barnlek för en amatör (kolla min tråd om Selespeed på Alfapower) och verkstäder tar nog bra betalt för att göra det. 

Mät med ett riktigt instrument som visar hur många volt du har i batteri samt laddning? Ger lite mera kött på benen än rött? gult? grönt…

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.