Bättre rostfritt avgasssystem 159?

Published by andreas martinsson on

Forum Teknik Bättre rostfritt avgasssystem 159?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare

Hej,

Är tillbaka på alfahästen efter 2 år.

Har ni några tips på bra och prisvärt rostfritt sportavgassystem till en 159 tbi?
    Jag har kollat på supersprint och ragazzon men de är jäkligt dyra? lätt 10-15 tusen för ett cat back system.

Är ferrita, rakarör eller något annan tillverkare någon som nån har provat?

Är öppen för alla förslag.

Jacob Wolving
    Deltagare

Jag går i liknande funderingar. Har Prodrive’s (Brera S) slutburkar på min Brera, men skulle vilja ha ett öppnare system från turbon till slutburkarna innan ommappning.

Jag kollade med Wizard om de hade något, det hade de tyvärr inte men de tipsade om att hitta nån som bygger ett bra rostfritt och be dem bygga ett med katalysatorn tillbakaflyttad till i höjd med växelspaken. Kat:en sitter ju normalt just under turbon, vilket gör att det blir groteskt varmt där. Förmodligen ingen fara vid normal körning, men vid hårdkörning hade de mätt upp över 190°C på oljeröret till turbon (passerar rätt nära katalysatorn) med lasertermometer. Vid de temperaturerna finns en överhängande risk för att oljan koksar igen röret vilket, för att ta det på fackspråk, skulle kunna suga som fan. 

Jag lutar åt att låta Raka Rör bygga ett system enligt mina önskemål, men det blir i så fall tidigast till våren.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.