Behöver hjälp med min 166:a 1999

Published by Christer Turesson on

Forum Allmänt Behöver hjälp med min 166:a 1999

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

Hej allihopa, Jag har en fråga angående min Alfa 166:a T.spark från 1999. Airbag lampan lyser den röda, Det har hänt efter att den stått länge. Jag skulle häromdagen starta bilen och lampan började lysa. Hur ska jag gå tillväga är det någon annan som haft liknande problem och vad kan felet vara? Finns det något felkodsläsare eller felkodsläsarprogram som finns att rekommendera för att läsa det? Tack på förhand ///Crippa

Det bästa programmet för vi som kör Italienska bilar är MES, Multiecuscan. Ett program du kan ladda ner och installera i dator. Vill du ha licens för att låsa upp alla funktioner kostar det ca 500kr. Sedan behöver du adaptersats i olika färger + anslutningskabel till bilen. Ungefär 1 000kr? Nåt man tjänar in rätt snabbt för att slippa verkstadsbesök. Eller så skriv var du bor? Nån vänlig själ har kanske programmet?

Ett vanligt fel brukar vara kontaktstycken till airbags, ofta under stolarna. En avläsning visar vilken. Ska man jobba med dessa kontaktstycken bör bilen vara strömlös, urkopplat batteri ett tag innan så inget händer.

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Tack så mycket för svaret och tipsen, ska ta och beställa lite kablar och förhoppningsvis kommer felet att lösa sig. 🙂

Hej, Jag har nu fått alla kablar och lyckades läsa av felkoderna. Jag fick följande fel: Se filen (PDF). Kan det vara kontakterna under stolen eller kan felet sitta någon annanstans?
    MVH: Christer

Igino Cazzola
    Deltagare

Prova att dra fram stolarna så långt det går, ta bort felkoder och se om de kommer tillbaka.

Jag är fullständigt Räserskadad

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.