Behövs överdrag när bilen står avställd i garage?

Published by Göran Hanser Matsson on

Forum Allmänt Behövs överdrag när bilen står avställd i garage?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare

Halloj! 

Nu är det sista dagarna som Breran är ute på vägarna innan vintervilan. Blev nästan 300 mil kört i år.. 
    Har fått väldigt mycket beröm för bilen i år, folk som ger tummen upp vid övergångsstället, ropar snygg bil när man åker förbi och som kommer fram till en när man har parkerat. Riktigt kul, det är ju verkligen en bil som sticker ut. 

Bild från Skattungbyn i Orsa, Dalarna:

Nu till min fråga  Bilen står i ett varmgarage, tycker ni att det behövs ett överdrag på den under avställningsperioden? 

/Göran

Alfa Romeo 159 Ti 24 JTDM & Alfa Romeo Brera 3.2 V6 Q4

Sune Karlsson
    Deltagare

Det är väl inte nödvändigt med ett överdrag, men jag brukar ha det. Beror väl på hur dammig man vill bilen ska bli och vad det är för garage. I ett flerbilsgarage med mycket trafik in och ut gör det nog rätt stor skillnad.

Går det så går det...

Thomas Sjölin
      Deltagare

Jag har bilen i ett flerbilsgarage, kallt, över vintern och har inget överdrag. Bilen blir väldigt dammig men då bilen är ordentligt tvättad och vaxad innan avställning så lossnar det med en enkel spolning bara. Sätter in en torrboll inne i bilen också.

Ola Söderpalm
        Deltagare

Fantastisk bild! Med ett överdrag blir det ju som att packa upp en vacker present igen till våren!

John Westling
          Deltagare

Glöm för all del inte bort att lägga I ett par råttfällor. De kan ta sig in och gnaga sönder kablar, har själv haft det problemet nämligen.

Gabriel Eriksson
            Deltagare

Jag använder ett mjukt överdrag med mysig fleeceinsida till min alfa. När man vill njuta av bilens former på vintern är det bara att lyfta på täcket så har man en blank och fin bil att vila ögon på.  Mycket trevligare än att ha en “dammhög” i garaget…

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Mikael Bengtsson
              Deltagare

Jag tror inte det är någon alfa som myser där under

Men lite avundsjuk blir jag allt 993 måste vara den ultimata 911an

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.