beläggslitage kabel gått av på Alfa Giulia -17

Published by Alexander Lvov on

Forum Teknik beläggslitage kabel gått av på Alfa Giulia -17

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Alexander Lvov
    Deltagare

Kabel till bromsbelägg fram har gått av enligt bild. beläggen har gått 1800 mil. Är det värt att fixa kabeln och i så fall har ni något förslag hur man gör det?

• Detta ämne redigerades för 1 år, 10 månader sedan av Alexander Lvov.
      Igino Cazzola
      Deltagare

Lyser det nå’n varningslampa?

Jag är fullständigt Räserskadad

Alexander Lvov
        Deltagare

nej, d gör d inte. fick se d på bilbesiknting, Hedinbil har missat det då jag lämnat in bilen på service men glömt bort o säga till om det.

Sune Karlsson
          Deltagare

Det är väl kabeln som sitter i belägget som gått av? Löser sig i så fall med nya belägg och kan nog vänta tills det är dags för det.

Går det så går det...

Alexander Lvov
            Deltagare

jo, det lutar jag också åt. Oå vissa bilder ser d ut som att det ska gå att byta den sladden, men verkstan sa att reservedelslistan ser ut som att det inte finns separat och sladden är typ fastlödd i belägget.

Jo, belägg och kabel brukar alltid vara en enhet, Kabeln ingjuten i belägget. Bara att köra tills det är dax för byte.

Du kan ev få falsklarm i framtiden… om det blir kontakt vid kabelskadan av smuts eller så. Brukar vara enkelt att fixa genom klipp av kabel uppe vid kontakten eller ta bort kabel och skydda kontaktstycket tills du byter belägg.

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.