Bertone coupe, enklaste sättet att ta bort reservhjulsbaljan…

Published by Tor Wereen on

Forum Projekt Bertone coupe, enklaste sättet att ta bort reservhjulsbaljan…

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Tor Wereen
    Deltagare

Planen inför nästa år… Ta bort reservhjulsbaljan och reparera rosten i höger bakflygel, eller rättare sagt plåten som sitter mellan reservhjulsbaljan och nederdelen på skärmen (jo, jag behöver nog fixa nederdelen av skärmen bakom hulhuset också). Man upptäcker ju ett och annat när man är och pillar i små roshål, som man sedan patchar igen…

Någon som tagit bort baljan med gott resultat utan att haverera den? Tror att den sitter fast med punktsvetsar, fast jag är inte säker. Vill gärna få dit den igen också utan för mycket besvär.

Tog några inspirerande bilder….

Tor

Björn Nilsson
      Deltagare

Skaffa en Würth punktsvetsfräs (säljs utav Würth) och börja borra alla punkterna runt falsen som är punktad mot golvet. Sedan sitter baljan svetsad mot innerskärmen. Kolla även upp i tunneln där ljuddämparen kommer samt vid bogseröglan. Sedan är det ”bara” att lyfta upp baljan.

Björn Nilsson

Tor Wereen
        Deltagare

Hej Björn. Toppenbra information, ser till att följa ditt råd när jag hugger in på denna biten, under nästa vinter. Nu är det ju snart vår igen, och då vill man ju köra lite också.

Har du lyft tanken också? Hur mycket våld fick man ta till för att få loss skruvarna? Vill ju helst inte slipa i närheten…

Tor

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.