Bertone GTJ
Published by Hans Rune Horne on
- Detta ämne har 6 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 28 maj, 2019 kl. 22:43 av
Hans Rune Horne.
-
FörfattareInlägg
-
4 maj, 2019 kl. 12:28 #22951
Hei kjære alfa venner fra østerled.
Jeg har problem som jeg trenger hjelp til om mulig løse.
Det gjelder et prosjekt som jeg har hatt stående i ca 15 år, nærmere bestemt en Bertone GTJ 1970mod. En av de mange utfordringene er at jeg mangler svenske reg. papirer på bilen.
Historien er som følger: det var i sin tid Robert Sørensen som kjøpte den fra Robert Holm bosatt i Ørebo, år 2001. bilens cassi nr= 1250577, den var den gang ment som delebil vil jeg tro, av den grunn var det beklagelig nok ikke så mye fokus på gamle registrerings bevis.
Jeg kjøpte den av Robert i 2004 og hadde planer om en restaurering en gang i fremtiden, fremtiden er kommet og nå må noe skje med bilen dersom jeg skal kunne nyte av den før det er for sent.Tilbake til det store spørsmålet:
1. Er det noen som vet om det finnes noen mulighet for og fremskaffe gamle registreringsbevis???
2. I så tilfelle, hva er fremgangsmåten?
3. Er det noen som kan hjelpe meg med dette? (selvfølgelig mot kompensasjon).Jeg er jo dum som ikke tok tak i dette når bilen ble kjøpt men ting blir utsatt og glemt og tiden går fryktelig fort i blant.
Nå håper jeg i det lengste at det er mulig å finne en løsning på dette og da var det naturlig og legge inn denne tråden på dette forumet.
Det vil være synd og skam om den må skrotes og brukes som delerMvh Hans Rune Horne.
H.R.H
4 maj, 2019 kl. 21:56 #22952När jag återskapade historien på en gammal 2000 gtv jag hade var det Riksarkivet som hade de flesta gamla pappren, kanske också kan finnas på Bilprovningen/Länsstyrelsen om du vill hitta annat.
Om du vill ha tag på de äldsta dokumenten tänk på att vi i Sverige tidigare hade nummerskyltar med bokstav i början som indikerade vilken del av landet den var.
Har du tur kanske någon här känner till bilen, en tidigare ägare kanske har kvar gamla registreringsbevis.Har du bilens registreringsnumer kan du söka här för 1972-1994
https://sok.riksarkivet.se/fordonsarkiv?infosida=mer-om-fordonsarkivSökte med registreringsnummer på en av mina bilar, finns en gammal rapport från Bilprovningen samt en del Registreringsbevis hos dem.
Fick inte till att lägga till bilden på det, tyvärr.Här kan man söka 1907-1972
https://riksarkivet.se/fordonsregister4 maj, 2019 kl. 22:40 #22953Takk for utfyllende svar..
Jeg har ikke noe reg nummer, men går det og søke på cassi nr??
Jeg ser nå at jeg skrev feil navn, riktig navn er Peter Holm.
Er det noen som kjenner til denne personen og kanskje også sitter på oppdatert kontakt info.mvh Hans Rune.
H.R.H
6 maj, 2019 kl. 00:13 #22954Tidigare tryckte klubben då och då en medlemsmatrikel. Jag tror att den sista trycktes 2006. Det är hur som helst den senaste jag har. I den ser jag att vi hade en medlem som hette Peter Holm bosatt på Lockhyttans herrgård utanför Örebro.
När jag söker på Hitta.se så finns det en Claes Peter Holm där på Lockhyttans herrgård, som dock är folkbokförd i Löberöd i Skåne.
Ett långskott men jag skulle prova att ringa honom om jag var du.
+ 46 70 264 14 25
Stockholm
6 maj, 2019 kl. 21:59 #22955Jag tror herr Ordförande har skjutit mitt i prick!
Går det så går det...
7 maj, 2019 kl. 23:12 #22956Se det, nå har jeg en plass og starte, skal forsøke å kontakte han snarest.
Jeg oppdaterer vedrørende fremdrift i saken.
Takk for hjelp så langt..mvh Hans Rune
H.R.H
28 maj, 2019 kl. 22:43 #22957Hei.
Da har jeg fått kontakt med Clas Peter Holm det stemmer at han har hatt denne bertonen i sitt eige.
Han er midt i en flytteprosess, men vil sjekke om han har noen opplysninger som kan hjelpe meg så snart han har kommet i orden.
Da kan det se ut som om det er lys i tunellen.
Hva skulle man gjort uten disse geniale forumene, de er verdt sin vekt i gull.mvh Hans Rune.
H.R.H
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.