bertone

Published by Mario Valderrama on

Forum Allmänt bertone

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Mario Valderrama
    Deltagare

Hej

Jag vill lacka om min bertone 1750 – 1970 ,men jag har ingen färgkod

Koden som ska sitta under bakluckan är borta

bilen är silver original. Finns någon som har den?

7074548254

018mario@gmail.com

Mvh Mario Uppsala

Fanns några att välja på. 

http://www.highwoodalfa.com/veloce/paint40.htm

Gert Bergh
      Deltagare

Hej!

Vet inte om det funkar på en så gammal bil men det kan vara värt att kolla med en Auktoriserad verkstad som har tillgång till nåt dataregister eller vad det kan kallas.  Där finns i så fall all options inkl. färgkod, det finns t.om tidsangivelse när tillverkningen startade och var färdig. och har man tur som jag är även första ägaren noterad.

Jag har ett sådant utdrag på min senaste 166a som Rickard tagit fram men som  sagt det funkar kanske inte på lite äldre bilar.

Ett annat tips när det gäller gammelbilar är Björn Nilsson, Den mannen har luskat ut grejor om bilar som varit klurigare än en färgkod

// Gert

Ja det går ju att maila alfa romeo ‘storico eller vad det nu heter och skicka serinumret på sin bil och få svar på vilka options bilen hade, färgkod från fabrik, tilvlerkningsdatum och försäljningsställe. 

Sedan kan man göra det som i mitt fall och få svaret som löd “sorry, din bil finns inte med i registret, troligtvis någon som sjabblat med pappersarbetet för väldigt många år sedan. Det händer” 
        Italiensk pappersarbete.. 

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Mario Valderrama
        Deltagare

Hej

Min bils reg nr är

FLO578 om någon hittar nåt

Tack för hjälpen

Mario

Johan Stenlund
          Deltagare

Jag fick svar på min -70a, den är också silver föresten. Snyggt tycker jag

Mejla ditt chassie nummer till denna Herre så får du svar, vart den är såld, tillverknings/leverans datum, färg, inredning mm. Kul! Han har hand om historiska Alfa.

marco.fazio@alfaromeo.com

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.