besiktning !

Published by Per Sällström on

Forum Allmänt besiktning !

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Per Sällström
    Deltagare

Hej på er!

Våren fortsätter i Skåne, även om det regnar idag men det går att förklara för bilen är nytvättad! Igår monterades sommarhjulen och det konstaterades att bilen klarat vintern alldeles perfekt och därför bestämde jag mig, trots annonsen under säljes, att åka in på besiktningen. Det är ju ett minst sagt ljumt intresse för en vacker bil i prima skick så besiktning kanske är vad som skall till tänkte jag. Väl där konstaterades vad jag redan egentligen visste, alla värden perfekta, inga glapp, utöver krängaren fram som de nog struntar i, och inga rostangrepp!!!  “fin bil”, väldigt välskött….  kanske inte skall sälja den då…????

//Med vänlig hälsning Per

Besiktigade min 75 3,0 från -88 i går. Åretruntbil som inte får överdrivet mycket vård..  Blankt papper med en liten notis om höger spolarmunstycke… Rätt bra efter 23’000 mil..   😉

Scuderia 116

Sommarhjul…pfffff.  
      Körde till jobbet idag. Ca 20cm nysnö,oplogad väg. Snön flög över motorhuven ibland. På hemvägen var det rena vibratorn.

Fälgarna och innerskärmarna snyggt ingjutna av packad snö. Men inget snökaos. Åkte tryggt i 159:an.
      Längtar också efter sommardäck & asfalt.

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.