Hej är det möjligen någon som har koll på det där med bestyckning av Solexförgasarna C40 ADDHE? Vad det brukar vara original? Saken är den att jag då bytt ut originalluftrenaren mot 4 trattar samt sockfilter. Ja vet att det finns en massa trattar att välja mellan. Jag upplever att motorn går allmänt magert. Den “skjuter” i avgassystemet ganska mycket vid motorbroms. Brukar vara p.g.a. för mager blandning. Gnistan “klarar” inte av att antända en för mager blandning utan det eftertänder i avgassystemet i stället. Samt att jag tycker faktiskt den är slöare vid fullgaspådrag nu än med originalluftrenaren. Jag är medveten om att det är en hel vetenskap att bestycka. Olika munstycken både för bensin och luft, emulitionsrör o.s.v. Kan man titta på tändstiftens färg? Vad är det för grundinställning på luftskruvarna? Hur mycket påverkar dessas inställning blandningen vid motorbroms? Tänkte ändå om någon har erfarenhet av ungefärlig åtgärd vid byte till öppnare filter. (Orsaken till filterbytena är i princip bara för ljudet skull!?!?!) Vet inte om det kan vara riskabelt att köra den magert. Om ventiler kan brännas eller annat?