Betala medlemsavgiften

Published by Lennart Elofsson on

Forum Allmänt Betala medlemsavgiften

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 28 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #10980
    Lennart Elofsson
    Deltagare

      Jag kan inte hitta någon sätt att betala. Jag har registrerat mig på nytt. Men någon uppmaning om hur jag ska betala får jag inte.

      Jag får väl avvakta tills den eftersökta knappen dyker upp.

      Lennart

      #10981
      Thomas Sjölin
      Deltagare

        Du borde hitta det genom att gå in på “Mitt konto” och sedan klicka på “Hantera tjänster”

        Där under ska det finnas en rad för medlemsavgiften.

        #10982
        Björn Ek
        Deltagare

          Gå in på menyn “Klubbinfo” högst upp till höger och välj “Bli medlem…” eller

          Tryck på bilden på startsidan där det står “Bli medlem”

          Mer information om att betala medlemsskap finner du i tråden “Betala medlemsskap”

          I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

          #10983
          Johan Lundborg
          Deltagare

            Håller med Lennart, fick hålla på ett bra tag innan jag förstod hur man skulle göra.

            Hoppas inte det här är ett sätt att rensa ur oss lite äldre och dataovana

             

            #10984
            Mats Forssén
            Moderator

              Inlägg av Thomas Sjölin på 2014-01-10 14:19

              Du borde hitta det genom att gå in på “Mitt konto” och sedan klicka på “Hantera tjänster”

              Där under ska det finnas en rad för medlemsavgiften.

              Funkade kanoners både för medlemsavgiften och säsongsavgiften för CAR Challenge via PayPal.

              Båda ikonerna dök upp omedelbart under min profilbild så även detta verkar fungera enligt plan.

              Blir 5 rattar av 5 möjliga i betyg!

              #10985
              Pierre Veiret
              Deltagare

                Inlägg av Björn Ek på 2014-01-10 14:44

                Gå in på menyn “Klubbinfo” högst upp till höger och välj “Bli medlem…” eller

                Tryck på bilden på startsidan där det står “Bli medlem”

                Mer information om att betala medlemsskap finner du i tråden “Betala medlemsskap”

                Hejsan,
                Testade att att klicka på “Klubbinfo”, sedan på den sidan finns en bild som inte visas (borta?)
                I texten till höger finns en länk “Bli medlem….” klickar på den och får att jag inte har tillräcklig behörighet…

                Ej inloggad får jag knappen om att bli medlem på startsidan, eller att koppla mitt medlemsnummer… men när jag skriver in medlemsnummer kommer jag vidare till en sida om att skapa ny användare, vill ju inte att alla bilder och inställningar försvinner.

                Som det är nu har jag en CAR-logga i min profil eftersom jag var liiiiiiiiiten testpilot, men den ska nog bort så jag kan betala medlemsavgiften?

                #10986
                Björn Ek
                Deltagare

                  Nu Pierre har jag tagit bort ditt testmedlemskap. Prova igen!

                  I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

                  #10987
                  Pierre Veiret
                  Deltagare

                    Inlägg av Björn Ek på 2014-01-11 16:02

                    Nu Pierre har jag tagit bort ditt testmedlemskap. Prova igen!

                    Tackar!

                    Loggade ut, loggade in igen och fick fråga om medlemsnummer som jag fyllde i, kom iaf sedan till att “registrera ny användare”?
                    Men CAR-loggan är nu borta

                    #10988
                    Claes Anstérus
                    Deltagare

                      Nja, så där helt enkelt att hitta hur man skulle betala var det inte, mycket letande klickande, borde vara en klar och tydlig BETALA knapp som var aktiv tills man betalat för innevarande år.

                      Provade även att ladda upp bild på till min profil och på bilen men lyckade inte.

                      I övrigt grattis till ett bra jobb med hemsidan, snygg och enkel att hitta i, (bortsett från betalningen men det är ju bara en gång om året så det lär man inte komma ihåg.

                      Med vänlig hälsning
                      Claes

                       

                      #10989

                      Jag fattar inte heller hur det funkar, Jag lyckades betala medlemsavgiften ( tror jag ) efter mycket sökande i torsdags, men kan inte ladda upp bilder på vare sig annonser eller i övrigt.

                      #10990

                      Hej alla ni som haft problem. Det kan förstås alltid vara förvirrande och ta ett tag innan man hittar på ett helt nytt ställe, men vi har verkligen försökt att göra allt vi kan för att det ska vara tydligt och att man ska kunna hitta rätt för att registrera sig och betala medlemsavgiften. Vi vill verkligen inte tappa några medlemmar, vare sig datorvana eller datorovana. Vi vill behålla er allihop! Jag stoppar in lite skärmdumpar här nedan så kanske det kan hjälpa till att förklara hur vi tänkt att man kan göra.

                      När du öppnar sidan ser du det här:

                      Där hittar du “Registrera” högst upp och rutan “Befintliga medlemmar se hit” med länken “Gå till registrering för CAR-medlemmar” direkt under bildspelet.

                      Om du klickar på “Registrera” kommer du att se det här:

                      Som medlem klickar du på länken “Gå till registrering för CAR-medlemmar”

                      Vare sig du har klickat på “Gå till registrering för CAR-medlemmar” från första sidan eller från “Registrera” så kommer du nu att komma till en sida som ser ut så här:

                      Efter att du fyllt i ditt medlemsnummer (som finns i adressfältet till alla KB) och går du vidare och fyller i alla dina personuppgifter.

                      Därefter borde du hamna på en sida som ser ut så här:

                      I det här läget borde du skickas direkt till PayPal för att utföra betalningen om du klickar på knappen “Betala medlemskap”.

                      Du kan också läsa den här sidan (som försvinner efter att du har betalat ditt medlemskap) genom att gå till “Klubbinfo” i menyn och välja “Bli medlem i CAR”. Den menyraden ser ut så här:

                      Du som väljer att avvakta med betalningen till ett senare tillfälle betalar ditt medlemskap genom att gå till “Jag & AR” i menyn, välj “Om mig” och klicka på knappen “Redigera profil”. Det ser ut så här:

                      När du har gjort det väljer du fliken “Hantera tjänster” längst till höger och där kan du välja att “prenumerera” på medlemskap (resp. CARChallenge om du ska köra vår tävlingsserie i år). Det ser ut så här:

                      Jag hoppas att det här kan vara till hjälp för de som inte hittat rätt. I “Forum” under kategorin “Felrapportering” finns det också en tråd om “Betala medlemskap” där man kan hitta tips eller anmäla att man har stött på problem. 

                      Vänligen, Charlotte

                      #10991

                      Ok då verkar allt vara “regget” för mig ang. medlemskap, men hur lägger jag upp bilder i forumet? Jag kan lägga till en profilbild men i övrigt står det ” ladda upp fil,. Efter att filen syns så händer inget mer än att jag ser en kryssad ruta som visar att inget är uppladdat, vad är det jag missar?

                      #10992

                      På grund av hänvisning till fel ikon i tips om bilder så tog jag bort mitt tidigare inlägg. Och på grund av att jag  på Windows 8 just nu, så får ni vänta tills imorgon så ska jag ta nya tag och förklara bildhanteringen i forumet. /Charlotte

                      #10993
                      Björn Ek
                      Deltagare

                        Inlägg av Stefan Grönqvist på 2014-01-11 20:01

                        Ok då verkar allt vara “regget” för mig ang. medlemskap, men hur lägger jag upp bilder i forumet? Jag kan lägga till en profilbild men i övrigt står det ” ladda upp fil,. Efter att filen syns så händer inget mer än att jag ser en kryssad ruta som visar att inget är uppladdat, vad är det jag missar?

                        Som nämnts i andra trådar så verkar autoskalningen ha problem med riktigt stora filer, typ 2000 pixlar. Då borde den förstås varna men gör inte det. Vi kikar på den. Tills dess kan man prova med att själv krympa bilderna något innan man försöker ladda upp.

                        I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

                        #10994
                        Mats Forssén
                        Moderator

                          Jag upptäckte precis att jag har fel medlemsnummer i min profil, detta kanske hänger ihop med att jag var testanvändare?

                          Hittar inget sätt att justera detta själv, går det att lösa på annat sätt?
                          Mitt medlemsnr är 1615 och i min profil står det just nu 8009

                          Blir det stökigt iom att jag betalt medlemsavgift och Challangeavgift då jag haft fel medlemsnr reggat?

                        Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 28 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.