Bilförmånsvärde / Stelvio

Published by Mats Steenberg on

Forum Allmänt Bilförmånsvärde / Stelvio

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Mats Steenberg
    Deltagare

Någon som vet vad det är för skillnad i bilförmånsvärde när man räknar på modell beteckningen Alfa romeo stelvio 2,2 210hk AT8 vs en Alfa romeo stelvio 2,2 210hk super AT8 alltså super beteckningen ? Är detta att bilen är mer utrustad samt hur vet man vilken man har för på mitt köpe kontrakt står det Alfa romeo stelvio JDTM 210hk AT8 .
      Det skiljer runt 100.000:- i inköp samt att det är ca 20.000:- dyrare per år i förmånsvärde . Till saken hör att jag köpt en lagerbil så nybilspriset är inte riktigt aktuellt alltså den faktiska summan därav min fråga .

Lars T Andersson
      Deltagare

Kolla med Skatteverket. Dom borde veta eftersom det är dom som bestämmer förmånsvärdet.
        Lars

Gustav Holmdahl
        Deltagare

Skatteverket bryr sig inte om försäljningspris. De går efter en tabell.

Giulia 20 Super

Mats Steenberg
          Deltagare

Ja det vet jag såklart att dom går efter tabell ….. dock tycker jag att det är konstigt att det skiljer så pass mycket i förmånsvärde på en Stelvio vs en Super Stelvio ( 20.000:- per år ) det var lite det jag menade med det tidigare inlägget .
            Det som i stort skiljer sig i bilmodell är 18 tums fälgar samt instegslister och skinn klädsel i det stora hela . Då jag köpte min Stelvio är den i beteckningen 2,2 JDTM så jag tror inte ens en del återförsäljare vet skillnaden på modellerna !!

Gustav Holmdahl
            Deltagare

Nej, troligtvis inte. Bara hoppas att det funkar att gå efter “rätt” tabell.

Giulia 20 Super

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.