Bilhållare – iPhone 6 – Alfa 159

Published by Sven Lennartsson on

Forum Allmänt Bilhållare – iPhone 6 – Alfa 159

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    Sven Lennartsson
    Deltagare

Kan någon rekommendera en bra bilhållare till en 159:a. Tycker själv det är svårt att hitta var man ska placera den. På rutan går ju alltid. Sedan är det värre att hitta någon bra fästpunkt tycker jag. Vill helst ha vidrutan fri men hade en TomTom-pryl till min förra telefon som satt där, lite i vägen..

Sven L

Robin Nyquist
      Moderator

Kan varmt rekommendera brodit.com

Frank Pino
        Deltagare

Brodit har två olika hållare, en smaksak vilken som passar dig! För min del så tycker jag att den som sitter högst är mest praktisk. Hade båda två i min 159’a:-)

Alfapino

Sven Lennartsson
          Deltagare

Gött! Då satsar jag på den. Och Dialectkedjan saluför tydligen grejorna i Sverige.

Sven L

Behöver man en hållare i 159?  

Låter min telefon stanna i fickan. Den ansluter ju via bluetooth och jag styr den via blue and me… för att ringa.
            Men du ska kanske spela musik med den?

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Frank Pino
            Deltagare

Inlägg av Christer Andersson på 2015-03-27 18:51

Behöver man en hållare i 159?  

Låter min telefon stanna i fickan. Den ansluter ju via bluetooth och jag styr den via blue and me… för att ringa.
              Men du ska kanske spela musik med den?

Jo, om man vill ladda och om man vill spela musik och ha den fixerad:-)

Alfapino

Gabriel Eriksson
              Deltagare

http://www.teknikmagasinet.se/produ…-car-mount

Otroligt smidig pryl om man har luftutblås som man kan klämma fast den i, vet inte om den passar till 6:an men det finns även en lite bredare variant. För den sparsamme finns även samma produkt på ebay för en tjuga.

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Sven Lennartsson
                Deltagare

Behöver ha telefonen framför mig i bilen då jag har GPS-program i den. Och hållaren får gärna var vridbar för liggande format.

199 SEK på Teknikmagasinet eller eBay med frakt – är en väl en fråga om tjugolappar till slut.

Sven L

Gabriel Eriksson
                  Deltagare

Frakten ingick i tjugan… 

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Nusret Ljevo
                    Deltagare

Jag tycker att den förstör design på interior.

Thomas Sjölin
                      Deltagare

Först tänkte jag att det känns dumt fästa i luftutblåset men så kom jag på att min Z3 gärna går lite varm  ibland så det kanske bara är en bra placering.

Fredrik Suokko
                        Deltagare

Denna köpte jag på Apple store…liten smidig och passar att kläma in i mittersta fläktutblåset i panelen.

Sven Lennartsson
                          Deltagare

Fredrik,

Din hållare är i princip den som Gabriel rekommenderar ovan i tråden. Beställde just en (kopia?) på eBay för 71 SEK, dvs nästan tre tjugor……..

Sven L

Timo Hursti
                            Deltagare

Jag blir inte störd av vindruteplaceringen och är nöjd med denna modell för det ändamålet.  http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefonitillbehor/bilhallare/iphonehallare/igrip-try-metravelerkitiphone6/212276.8324/

Sven Lennartsson
                              Deltagare

Placeringen av hållaren beror ju avståndet till vindrutan, dvs hur man sitter i bilen. För egen del blev det väl långt med placering på vindrutan men var tidigare tvunget då min gamla telefon hade så klen mottagningsförmåga att jag var tvungen att ha en TomTom-hållare med inbyggd GPS-förstärkning på rutan. Och naturligtvis har nya luren annat kontaktdon än den gamla.

Sven L

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.