Billack på sprayburk

Published by Thomas Bodén on

Forum Allmänt Billack på sprayburk

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Thomas Bodén
    Deltagare

Jag måste köpa färg till min GTA och lägga igen några stenskott. Nu har jag nyss flyttat ner från Frösön till Bålsta och behöver tips!

Vilka är duktiga på att blanda billack och leverera på sprayburk i norrort? Vilka kan ni rekommendera?

156 GTA Sportwagon

Thomas Sjölin
      Deltagare

I norrort vet jag inte. Däremot blandade AutoHerba i Huddinge till mig och det blev hur bra som helst.

Igino Cazzola
        Deltagare

Från ett annat forum:
          “Jag brukar handla all min lack av en grossist här ute på landet (Bålsta). Han har humana priser om du berättar att du är hobbymeckare som håller på med en motorcykel. Han blandar och trycker i sprayburk. Lubeca Ab (Bålsta. Han säljer Debers sortiment. Ring innan du åker ut.”

Jag är fullständigt Räserskadad

Thomas Bodén
          Deltagare

Inlägg av Igino Cazzola på 2015-03-10 17:42

Från ett annat forum:
            “Jag brukar handla all min lack av en grossist här ute på landet (Bålsta). Han har humana priser om du berättar att du är hobbymeckare som håller på med en motorcykel. Han blandar och trycker i sprayburk. Lubeca Ab (Bålsta. Han säljer Debers sortiment. Ring innan du åker ut.”

Jag bor ju i Bålsta 🙂

156 GTA Sportwagon

Har du också flyttat ner? Jag är bosatt i Uppsala nu men förmodligen snart flytt till Sigtuna/Märsta. Annars har Fresks i Östersund möjlighet att blanda det du vill på sprayburk och dom har 2K klarlack.

Tänk på att använda klarlack av tvåkomponentstyp ovanpå din baslack som jag förmodar är bilens gråmetallic (det brukar bara gå att blanda metalliclacker på spray som enkomponents så tvåkomponentsklarlacken får stå för det hållbara skyddet)

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Micha Grönvalls
            Deltagare

Det finns 2 komponent på burk nuförtiden och de är grymma. Kommer aldrig mer måla med 1k burk. Ring Stig 08-19 56 26 (reservdelar). Han sitter på vår (Kihlströms) anläggning i Lunda Industriområde (Spånga) och löser detta åt dig. Hälsa från mig.

Hörde jag någon säga tävling ?

Thomas Bodén
              Deltagare

Inlägg av Fredrik Assarsson på 2015-03-10 20:55

Har du också flyttat ner? Jag är bosatt i Uppsala nu men förmodligen snart flytt till Sigtuna/Märsta. Annars har Fresks i Östersund möjlighet att blanda det du vill på sprayburk och dom har 2K klarlack.

Tänk på att använda klarlack av tvåkomponentstyp ovanpå din baslack som jag förmodar är bilens gråmetallic (det brukar bara gå att blanda metalliclacker på spray som enkomponents så tvåkomponentsklarlacken får stå för det hållbara skyddet)

Jag övergav Frösön efter 40 år i januari… Så Bålsta håller jag hus i numer, och trivs.

/Thomas

156 GTA Sportwagon

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.