Bilvård
Published by Ayhan Dizdar on
- Detta ämne har 8 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast 6 oktober, 2016 kl. 20:41 av Thomas Sjölin.
-
FörfattareInlägg
-
25 juli, 2016 kl. 19:52 #18960
Som en del av er kanske läst så har jag utökat garaget med en Alfetta GTV6 från -86. Nu vill jag fräscha upp bilen lite till och tänkte ge mig på plast och gummidetaljer. Jag har några frågor kring detta där jag vill ha råd.
Om jag tittar på sidokjolar, plastplattan på huven och luftutsläppen på C-stolpen så ser de inte helsvarta ut. Givetvis pga solljus etc men jag undrar om de i nyskick stall vara sotsvarta eller om de snarare skall vara mörkgråa?
Det finns ju medel för båda färger och jag undrar vilket jag skall ha? Det lutar åt det svarta men jag vill ju göra rätt. Vad säger ni?
Ayhan Spider 2000 Veloce -77 / GTV6-2,5 -86 / Stelvio Veloce Black Edition 2,0-280hk -2019
25 juli, 2016 kl. 21:36 #18961Testa Concept Vista… Finns hos Bollnäs Bilvård och hos Waxdog om du inte vill beställa via eBay
156 GTA Sportwagon
25 juli, 2016 kl. 22:28 #18962Silikonspray brukar göra underverk på plastdetaljer som blivit blekta av solen…
Alfa Romeo 156 GTA & Alfa Romeo 75 TS
2 oktober, 2016 kl. 08:57 #18963Utan att veta säkert vad som är mest troget det ursprungliga utseendet hade jag nog valt mörkgrått.
Viktigare, också i mitt tycke, är att det inte blir högblankt. Många medel går att eftertorka så att det allra glansigaste tonas ner till en mer “naturlig” (om man nu kan säga så om plast) lyster.
2 oktober, 2016 kl. 21:56 #18964Kul med GTV6!
Från fabrik var stötfångare, frontspoiler, sidokjolar, “huvlucka” och bakläppar lackade i halvblank mörkgrå strukturfärg. Listerna på stötfångarna var halvblankt svarta utan struktur. Endast Grand Prix hade kjolpaket osv i karossens färg.
3 oktober, 2016 kl. 00:15 #18965Inlägg av Karl Sandler på 2016-10-02 21:56
Kul med GTV6!
Från fabrik var stötfångare, frontspoiler, sidokjolar, “huvlucka” och bakläppar lackade i halvblank mörkgrå strukturfärg. Listerna på stötfångarna var halvblankt svarta utan struktur. Endast Grand Prix hade kjolpaket osv i karossens färg.
Ja, kjolar och främre och bakre stötfångararrangemang är ju integrerade och lackerade i bilens kulör på GP’n och har inga gummi eller plastdetaljer. De detaljer som finns på den är gummiläppen bak, sidolister i gummi, plastdetaljer kring dörrhandtag, luftutsläpp på c-stolpar, lite på sidospeglarna och slutligen detaljen mitt på huven.
Du Karl som verkar ha koll på GTV6 vet kanske var man kan få tag på GP-stripsen som löper längs med sidorna från framskärm till c-stolpe? Ursäkta trådkapen brorsan?.
Nihat Dizdar
5 oktober, 2016 kl. 22:24 #18966Jag har tyvärr dålig koll på stripes till GP. Verkar vara svåra att få tag på. En kreativ dekorfirma borde dock kunna tillverka något som är snarlikt.
6 oktober, 2016 kl. 15:38 #18967Beställde, på Tomas inrådan, genast Concept Vista för att snygga upp min blekta 90:a! Snabb och bra leverans men hur man använder den är höljt i dunkel, åtminstone fick jag ingen anvisning med i denna del. Tacksam för input från er som använt denna produkt. /Christer
6 oktober, 2016 kl. 20:41 #18968 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.