Bilvårdsmedel för kupén

Published by Sven Lennartsson on

Forum Teknik Bilvårdsmedel för kupén

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Sven Lennartsson
    Deltagare

Där finns en djungel av tips vilka bilvårdsmedel man ska använda till kupén.

Vad rekommenderar ni till all vinyl, till att svärta gummimattorna resp att få fräsch svart läderklädsel?

Sven L

Crister Borg
    Deltagare

https://www.youtube.com/watch?v=png5BFnwg1I

Förlåt, men jag kunde inte låta bli… 

elCrillo Kalmar

Thomas Sjölin
    Deltagare

Vad gäller skinnklädseln så har jag använt ikeas skinnvårdsset med gott resultat efter att någon rekommenderat det här.

Lars Söderman
    Deltagare

Skinnet vill rengöras med en tvållösning med lågt pH-värde. Jag brukar använda vanlig Lactacyd-tvål.
    Sen återfettar jag med Gliptone Liquid Leather Conditioner. Finns nog annat som funkar bra också, men jag gillar den här för den har en speciell doft som får en att tänka läder, och så får man den där snygga matta ytan på skinnet.
    På ställen där skinnet blivit lite slitet, typiskt på insteget på förarsidan, har jag lagt i lite svart skinnfärg som jag köpte på en hobbyaffär, typ Dekorima.

Edit:
    Hade svårt att hitta en tillräckligt mjuk borste för skinnrengöring, men hittade till slut en baby-borste på ICA som var perfekt! 

http://www.pingens.se/c/interior-22/

interior clean för allt i kupén, multisvamp för att gnugga bort smutsen tillsammans med interior clean,  avsluta med leather care och appliceringspad.  

'06 GT 3.2L '00 Zender 166 3.0 GTAmodifierad ’70 Berlina räser

Gustav Holmdahl
    Deltagare

Pingens rekommenderas å det varmaste!

Giulia 20 Super

Sven Lennartsson
    Deltagare

Blev ett kit med både och från Pingens.

Tack för tipset!

Sven L

Sven Lennartsson
    Deltagare

Och för att få upp lite svärta på gummimattorna?

Sven L

Thomas Bodén
    Deltagare

Alkaliskt regöringsmedel, högtryck och när det har torkat rekommenderar jag Autosmart Vinyl Shield. Jag har inte hittat nåt bättre till det. Oxå ett tips från Pingen innan han började sälja egenkokade grejer.

156 GTA Sportwagon

Sven Lennartsson
    Deltagare

Inlägg av Thomas Bodén på 2015-04-13 12:19

Alkaliskt regöringsmedel, högtryck och när det har torkat rekommenderar jag Autosmart Vinyl Shield. Jag har inte hittat nåt bättre till det. Oxå ett tips från Pingen innan han började sälja egenkokade grejer.

Det blev en så’n också.

Tack för tipsen!

Sven L

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.