Björnbusens Alfetta 1,8 1976
Published by Björn Ek on
- Detta ämne har 512 svar, 45 deltagare, och uppdaterades senast 4 januari, 2019 kl. 23:13 av Stefan Atterhall.
-
FörfattareInlägg
-
5 januari, 2016 kl. 09:26 #45535
Så fort kaffet har blivit varmt.
Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser
5 januari, 2016 kl. 09:59 #45536Inlägg av Fredrik Assarsson på 2016-01-05 09:26
Så fort kaffet har blivit varmt.Då får du skynda dig! 🙂
I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.
5 januari, 2016 kl. 10:36 #45537Kaffetarmen är stillad för dagen
Ska just till att leta avgassvetsare så att avgassystemet är klart så fort alfistiracingpaketet trillar ner i lådan!
Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser
5 januari, 2016 kl. 11:19 #45538Svetsa själv så får du det som du vill ha det. Just avgassystem är väldigt tacksamt att svetsa…
I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.
5 januari, 2016 kl. 18:55 #45539Det lär bli detta året som inköp av svets faktiskt blir av! med lite tur finns det ett nytt lastgammalt projekt på väg till garaget nästa vecka……….
Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser
23 januari, 2016 kl. 07:37 #45540Inlägg av Björn Ek på 2015-12-31 14:20
Teorin är brist på spel mellan pinjong och kronhjul vilket lett till värme som fått härdningen att gå ur.
Helt rätt teori, väldigt viktigt att man är nogrann och justerar in rätt spel.
24 januari, 2016 kl. 01:40 #45541Inlägg av Björn Ek på 2016-01-05 11:19
Svetsa själv så får du det som du vill ha det. Just avgassystem är väldigt tacksamt att svetsa…
Men se till att slipa bort galven bara, annars blir det galvfrossa
(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63
24 januari, 2016 kl. 18:04 #45542No worries. skulle jag svetsat själv med svetsen jag inte har skulle jag slipat bort zinklagret vid svetsstället först.
Men nu är det redan inlämnat och förhoppningsvis klart när som helst.
Den stora frågan är när domestikeringen av Busens fettainredning ska påbörjas. Rykten talade om ett djupt begär efter mjuka säten och dörrsidor av krossad plysch från hans håll.
Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser
7 februari, 2016 kl. 22:38 #45543Dags för en liten uppdatering. Efter två grymt trevliga garagehäng med Fredrik “Tapetserarmästare” Assarsson har det gjorts stora framsteg med Alfettans inredning.
I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.
8 februari, 2016 kl. 16:46 #45544Något partisk som jag har rätt att vara tycker jag att det blev jäkligt prydligt.
rejsigt stramt men med viss elegant touch.
Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser
10 februari, 2016 kl. 18:23 #45545Mycket tjusfullt. Överkursen att även fixa insidan på bakdörrarna är imponerande.
Blir så inspirerad att jag snart är tillräckligt taggad för att lägga tid på mina stackars bilar också hoppas jag.10 februari, 2016 kl. 19:11 #45546Blev det lite ljudisolering också?
10 februari, 2016 kl. 22:27 #45547Det är den du tittar på. ett modernt ljudisoleringsmaterial kallat vinyl.
Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser
11 februari, 2016 kl. 09:01 #45548Ja, det blev lite fattigt med bilder på själva byggandet men vi hade lite för kul helt enkelt. I grova drag så ser det ut så här:
Dörrsidorna sågades ut med sticksåg från fem-millimeters PET-plast köpt hos snälla plastgubben. Fördelen med PET är att den sannolikt skramlar mindre än aluminium, den möglar och sväller mindre än plywood, den splittras inte vid krock eftersom den är mjuk och den är lätt att såga och borra i. Dessutom är den billigare än polykarbonaten i rutorna.
För att underlätta konstruktionen återanvände vi den översta delen av dörrsidan, den med hålet för låspluppen och rundningen som får den att passa under listen, Hela den biten skars loss och popnitades på det nya plastbladet. Sedan kläddes allt med vinyl med hjälp av sprutlim och häftpistol. I själva dörrarna borrades hålen för plåtskruv ut och ersattes med popnuts. Till slut skruvades dörrsidan fast med M5 insex, klädselbrickor och täckpluppar i svart past.
I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.
9 april, 2016 kl. 18:22 #45549Its alive!
Så idag så var hon tillslut ihop igen. Ny växellåda med nya synkringar, dogringar, inschimsad pinjong, inmätt och förspänd diffbroms, nytt uttrampningslager och inmätt fjädertryck på tryckplattan. Så idag drogs sista skruven och sen trycktes det på startknappen. Hon snurrade igång på första eller andra varvet och gick som en klocka. Vid varmkörningen konstaterades en läckande packning i tre-till-ettskarven och sen tror jag att jag behöver schimsa hela motorn lite till höger men annars verkar hon klar för säsongen, kul!
I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.